مقاله «مخاطبان در متن» در سه کتاب مقدس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله «مخاطبان در متن» در سه کتاب مقدس دارای ۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله «مخاطبان در متن» در سه کتاب مقدس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله «مخاطبان در متن» در سه کتاب مقدس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله «مخاطبان در متن» در سه کتاب مقدس :

تعداد صفحات :۶۲

مخاطب واژه‌ای به جامانده از اعصار منتهی به ارتباطات شفاهی است که حتی می‌توان اثری از آن را در نوشته‌های ارتباطی ۲۳۰۰ سال پیش ارسطو نیز دید.آنان گروه‌هایی از مردم بودند که به عنوان مخاطب «خطابی» برای شنیدن یک سخنرانی، گفتار یا بحث در یک جا جمع می‌شدند. بعدها و پس از اختراع رسانه‌ها، انسان‌های آن سوی رسانه‌ها – از جمله کتاب‌های چاپی مقدس – نیز با اصطلاح «مخاطب» شناخته شدند. مقاله حاضر متمرکز بر گونه دیگری از مخاطبان است که می‌توان آنان را “مخاطبان در متن” نامید.
در مطالعه حاضر، مخاطبان در متن قرآن، انجیل و تورات به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم شده و سپسً تلاش برای دستیابی به پاسخ ‌این سؤال آغاز شده که مخاطبان اصلی و فرعی گزاره‌های هنجاری ( حاوی بایدها و نبایدها) در هر یک از سه کتاب مقدس چه کسانی هستند و چه مشابهت‌ها و تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد؟
نتایج جستجوی سوالات مذکور که به روش تحلیل محتوای مختلط کمّی‌- کیفی انجام شد، نشان دهنده برخی مشابهت‌ها و تفاوت‌هاست که جزئیات آن در مقاله آمده است. اما به گونه‌ای فشرده می‌توان گفت که ۹۵ درصد مخاطبان در متن قرآن را سه دسته، به ترتیب، پیامبر، عامه مردم و افراد و گروه‌های خاص مثبت تشکیل می‌دهند. ۹۳ درصد مخاطبان تورات، دو دسته، پیامبر و یهودیان هستند و ۹۲ درصد مخاطبان انجیل؛چهار دسته مسیحیان، افراد و گروه‌های خاص خنثی، حواریون و کاهنان و عامه مردم هستند.
در انتها، مخاطبان شش دسته مضامین هنجاری، شامل “ما و خداوند”، “ما و کنش‌های متقابل اجتماعی”، “ما و خصلت‌ها و اعمال شخصی”، “وظیفه‌ها و منش‌ها برای تبلیغ و ارشاد”، “ما و کتاب‌ها، مکان‌ها و زمان‌های مقدس” و “ما و انسان‌های مقدس” در سه کتاب مقایسه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.