مقاله بررسی رضایت دانشآموزان دوره متوسطه نظری از انتخاب رشته خویش و عوامل موثر برآن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی رضایت دانشآموزان دوره متوسطه نظری از انتخاب رشته خویش و عوامل موثر برآن دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی رضایت دانشآموزان دوره متوسطه نظری از انتخاب رشته خویش و عوامل موثر برآن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رضایت دانشآموزان دوره متوسطه نظری از انتخاب رشته خویش و عوامل موثر برآن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی رضایت دانشآموزان دوره متوسطه نظری از انتخاب رشته خویش و عوامل موثر برآن :
تعداد صفحات :۲۷
هدف این پژوهش تعیین عوامل موثر بر رضایت دانشآموزان شاخه نظری دوره متوسطه از انتخاب رشته شان بوده است. جامعه پژوهشی شامل تمامی دانشآموزان دختر و پسر سال دوم دورهی متوسطه نظری است که در سال تحصیلی ۸۸-۸۹ مشغول به تحصیل بودند. با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای تعداد ۲۰۹ نفراز آنان به عنوان نمونه انتخاب گردیدند که تعداد ۱۴ نفراز آنان به صورت تصادفی در مصاحبه مشارکت کردند. به منظور گردآوری دادهها از یک پرسشنامه چهار ارزشی شامل بیست سوال، به همراه مصاحبه استفاده گردید. روائی پرسشنامه توسط سه تن از اساتید تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، ۸۹/۰ تعیین گردید.همچنین در راستای پژوهش دو پرسش و شش فرضیه مطرح گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی شامل فراوانی و درصد ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه پژوهش از قبیل معدل سال گذشته آنان و میزان تحصیلات پدر و مادر دانشآموزان و آمار استنباطی شامل مجذورکا، آزمون ضرایب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون همزمان صورت گرفت. نتایج نشان داد که همبستگی مثبت و معناداری میان رضایت دانشآموزان و متغیر علاقه شخصی و همبستگی منفی و معناداری میان رضایت دانشآموزان و کیفیت خدمات مشاورهای و نحوه انتخاب رشته در سطح خطای کمتر از ۰۱/۰ وجود دارد. اما رابطه این متغیر با متغیرنظر والدین در سطح خطای کمتر از ۰۵/۰ معنادار نمی باشد. نتایج آزمون مجذورکا نیزنشان داد که بین تناسب رشته تحصیلی با توانائیهای دانشآموزان و رضایت آنان از انتخاب رشتهاشان رابطه معناداری وجود دارد.همچنین نتایج بیانگر وجود ارتباط بین اولویت شغلی آینده و رضایت از انتخاب رشته بوده است. در این پژوهش عوامل موثر بر رضایت از انتخاب رشته به ترتیب، علاقه شخصی، اولویت شغلی آینده و توصیه مشاور بوده و نظر والدین کمترین نقش را داشته است.علاوه بر آن نتایج مجذور کا نشان داد که بین دانشآموزان دختر و پسراز لحاظ میزان رضایت از انتخاب رشته خویش تفاوت معناداری وجود ندارد.اما بین دانشآموزان رشتههای مختلف نظری از لحاظ میزان رضایت از انتخاب رشته خویش تفاوت معناداراست بدین صورت که بیشترین رضایت را دانشآموزان رشته علومانسانی و کمترین رضایت را دانشآموزان رشته علوم ریاضی- فیزیک ازانتخاب رشته شان دارند.از یافتههای دیگر این پژوهش رضایت دانشآموزان از الزام انتخاب رشته در سال اول دبیرستان بوده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.