مقاله شاخصهای روانسنجی مقیاس نگرش به خواندن برای دانشآموزان دوره راهنمایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله شاخصهای روانسنجی مقیاس نگرش به خواندن برای دانشآموزان دوره راهنمایی دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله شاخصهای روانسنجی مقیاس نگرش به خواندن برای دانشآموزان دوره راهنمایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شاخصهای روانسنجی مقیاس نگرش به خواندن برای دانشآموزان دوره راهنمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله شاخصهای روانسنجی مقیاس نگرش به خواندن برای دانشآموزان دوره راهنمایی :
تعداد صفحات :۳۷
خواندن، در جایگاه یکی از مهارتهای چهارگانهزبانآموزی، همواره توجه پژوهشگران حوزههای گوناگون، از جمله تعلیم و تربیت، را به خود جلب کرده است. خواندن، از ابزارهای مهم فهمیدن در دنیای کنونی است و دانشآموزان از آغاز سوادآموزی تا پایان دوران تحصیل خود، همواره با خواندن درگیر هستند. از اینرو، توجه به ابعاد مختلف توانایی خواندن، از مهمترین وظایف دستاندرکاران تعلیم و تربیت است. هدف مطالعه حاضر، بررسی و انطباق شاخصهای روانسنجی پرسشنامه نگرش مقدماتی به خواندن (مککنا و کییر) است. بدین منظور، ساختار عاملی و پایایی مقیاس یادشده بررسی شد. مشارکتکنندگان، ۳۸۷ دانشآموز پسر دورهی راهنمایی شهر شیراز بودند که به روش هدفمند (تعمدی) انتخاب شدند. این دانشآموزان در دو مدرسهی راهنمایی، یک آموزشگاه دولتی (عادی) و یک آموزشگاه استعدادهای درخشان، تحصیل میکردند؛ از آموزشگاه استعداهای درخشان ۲۰۱ و از آموزشگاه عادی۱۸۶دانشآموز پایههای اول تا سوم راهنمایی پرسشنامهی نگرش مقدماتی به خواندن (مککنا و کییر) را تکمیل کردند. برای بررسی روایی، از روش تحلیل عاملی اکتشافی توأم با چرخش واریماکس استفاده شد. شاخصهای مرتبط با کفایت نمونه و متغیرها برای تحلیل عاملی رضایتبخش بود. پس از اجرای تحلیل عاملی، دو عامل نگرش به خواندن آموزشی و نگرش به خواندن تفریحی استخراج شد که ۴۲/۴۷ درصد از واریانس را تبیین میکردند؛ همچنین، بررسی پایایی پرسشنامه نیز ضرایب آلفا ۷۷/۰ برای کل مقیاس را به دست داد. در نگاهی کلی، نتایج پژوهش نشان داد که پرسشنامهی نگرش مقدماتی به خواندن برای سنجش این نگرش در میان دانشآموزان پسر دوره راهنمایی مناسب است و تا حدودی میتواند نیازهای حال حاضر را برآورده کند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.