مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانشآموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانشآموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانشآموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانشآموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانشآموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران :
تعداد صفحات :۴۱
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر آموزش راهبردهای یادگیری(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ فعال انجام شد. جامعهی این پژوهش عبارت بود از کلیهی دانشآموزان دختر مقطع متوسط شهر تهران که در سال تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷مشغول بهتحصیل بودند. بهمنظور انتخاب نمون آماری پژوهش، تعداد ۱۷۵ نفر از دانشآموزان با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. سپس، با اجرای آزمون ظرفیت حافظه فعال (اقتباس از دانیمن و کارپنتر، ۱۹۸۰) و پرسشنام تلفیقی چهل و چهار سؤالی راهبردهای یادگیری (کرمی، ۱۳۸۱) تعداد ۴۰ نفر از دانشآموزان گروه نمونه که نمر پائینتر از میانگین در این دو آزمون کسب کرده بودند، انتخاب شدند. آنگاه، بهطور تصادفی، ۲۰ نفر از آنان در گروه کنترل و۲۰ نفر دیگر در گروه آزمایش جایگزین شدند. گروه آزمایش به مدت۱۰ جلس یک ساعته تحت آموزش راهبردهای یادگیری قرار گرفتند. پس از اتمام جلسات آموزش، بهعنوان پسآزمون، عملکرد حافظ فعال هر دو گروه آزمایش و کنترل مورد سنجش قرار گرفت. دادههای حاصل از اجرای پیشآزمون و پسآزمون، با استفاده از آزمونt گروههای مستقل و همبسته مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد، آگاهی و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری روی عملکرد حافظ فعال اثر مثبت دارد. این نتایج میتواند کاربردهایی برای تدریس و یادگیری اثربخش داشته باشد که در مقالهی حاضر به آن پرداخته میشود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.