مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری‏(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانش‌آموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری‏(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانش‌آموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری‏(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانش‌آموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری‏(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانش‌آموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر آموزش راهبردهای یادگیری‏(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ? فعّال دانش‌آموزان دختر مقطع متوسط? شهر تهران :

تعداد صفحات :۴۱

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر آموزش راهبردهای یادگیری‏(شناختی و فراشناختی) بر عملکرد حافظ فعال انجام شد. جامعه‏ی این پژوهش عبارت بود از کلیه‏ی دانش‏آموزان دختر مقطع متوسط شهر تهران که در سال تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷مشغول به‏تحصیل بودند. به‏منظور انتخاب نمون آماری پژوهش، تعداد ۱۷۵ نفر از دانش‏آموزان با استفاده از روش نمونه‏گیری خوشه‏ای چند مرحله‏ای انتخاب شدند. سپس، با اجرای آزمون ظرفیت حافظه فعال (اقتباس از دانیمن و کارپنتر، ۱۹۸۰) و پرسشنام تلفیقی چهل ‏و ‏چهار سؤالی راهبردهای یادگیری (کرمی، ۱۳۸۱) تعداد ۴۰ نفر از دانش‏آموزان گروه نمونه که نمر پائین‏تر از میانگین در این دو آزمون کسب کرده بودند، انتخاب شدند. آنگاه، به‏طور تصادفی، ۲۰ نفر از آنان در گروه کنترل و۲۰ نفر دیگر در گروه آزمایش جایگزین شدند. گروه آزمایش به‏ مدت۱۰ جلس یک ساعته تحت آموزش راهبردهای یادگیری قرار گرفتند. پس از اتمام جلسات آموزش، به‏عنوان پس‏آزمون، عملکرد حافظ فعال هر دو گروه آزمایش و کنترل مورد سنجش قرار گرفت. داده‏های حاصل از اجرای پیش‏آزمون و پس‏آزمون، با استفاده از آزمونt گروه‌های مستقل و همبسته مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته‏های پژوهش نشان داد، آگاهی و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری روی عملکرد حافظ فعال اثر مثبت دارد. این نتایج می‌تواند کاربردهایی برای تدریس و یادگیری اثربخش داشته باشد که در مقاله‌ی حاضر به آن پرداخته می‏شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.