مقاله مطالع? برنامه‌های آموزشی رشته کتابداری و اطّلاع‏رسانی برای بازنگری برنامه درسی دانشگاه علّامه طباطبائی در مقطع کارشناسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مطالع? برنامه‌های آموزشی رشته کتابداری و اطّلاع‏رسانی برای بازنگری برنامه درسی دانشگاه علّامه طباطبائی در مقطع کارشناسی دارای ۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالع? برنامه‌های آموزشی رشته کتابداری و اطّلاع‏رسانی برای بازنگری برنامه درسی دانشگاه علّامه طباطبائی در مقطع کارشناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالع? برنامه‌های آموزشی رشته کتابداری و اطّلاع‏رسانی برای بازنگری برنامه درسی دانشگاه علّامه طباطبائی در مقطع کارشناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالع? برنامه‌های آموزشی رشته کتابداری و اطّلاع‏رسانی برای بازنگری برنامه درسی دانشگاه علّامه طباطبائی در مقطع کارشناسی :

تعداد صفحات :۵۲

آموزش دانشگاهی از الزامات رشته کتابداری و اطّلاع‏رسانی برای تربیت نیروی انسانی ماهر مراکز اطّلاع‏رسانی است. تحقیق حاضر در پی مطالعه برنامه درسی رشته برای بازنگری و تغییر در دروس تخصّصی اجباری و اختیاری برنامه آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در دوره کارشناسی است. مطالعه به روش اسنادی و توصیفی با مطالعه و مشاهده منابع، اسناد و مدارک و مطالعه تطبیقی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را برنامه آموزشی گروه کتابداری و اطّلاع‏رسانی دانشگاه علامه طباطبائی، اسناد و مدارک مربوط به برنامه‌های کارشناسی دانشگاه‌های ایران، انجمن کتابداری و اطّلاع‏رسانی ایران، و مقالات و برنامه‌های آموزشی گروه‌های کتابداری و اطّلاع‏رسانی دانشگاه‌های خارج تشکیل می‌دهند. نتایج نشان می‌دهند برنامه‌های آموزشی رشته برای هم‌سویی با تحولات اجتماعی و فناوری و ارتقاء مهارت نیروی انسانی در جهان و ایران مورد تجدید نظر قرار گرفته‌اند. دانشگاه‌های فردوسی مشهد، تهران، شهید چمران اهواز و الزهرا تغییراتی را در برنامه­های آموزشی به صورت غیرمتمرکز اعمال کرده­اند، بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ تفاوتی بین برنامه آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه‌های مذکور مشاهده می‌شود و برنامه آموزشی جدید از اوّل سال تحصیلی ۱۳۸۹-۱۳۹۰ در آن اجرا شده است. برنامه دانشگاه تگزاس شمالی و کاتولیک آمریکا با ۵۷ واحد کمترین مقدار و دانشگاه هاوایی با ۱۲۶ واحد بیش‌ترین مقدار واحد درسی را دارند اما جمع واحدهای دروس برنامه ایران ۸۰ است و تفاوت ناشی از سیاست متفاوت و انعطاف برنامه دانشگاه‌ها مشتق از نیازسنجی آن‌هاست. بیش‌ترین فراوانی و پراکندگی دروس دانشگاه‌های خارج با ۱۱ مورد و رتبه ۱ متعلق به درس مقدّمه‌ای بر خدمات مرجع و اطّلاع رسانی و کمترین فراوانی با ۱ مورد و رتبه هشتم به طور مشترک متعلق به دروس آشنایی با فناوری‌های اطّلاعات و ارتباطات، آموزش سواد فناوری اطّلاعات، ارزیابی محتوایی پایگاه داده‌ها، اصول کار مرجع و مهارت‌های ارتباطی، امنیت داده‌ها، بازاریابی و اقتصاد اطّلاعات، طراحی واژگان، مدیریت حفاظت و نگهداری، مقدّمه ای بر علوم شناختی، مقدّمه ای بر منابع و فناوری‌های چندرسانه‌ای، و مقدّمه‌ای بر مدیریت آرشیو است. جمع تعداد دروس پیشنهادی تخصّصی اجباری ۴۱ و تخصّصی اختیاری ۷ و جمع واحدها ۱۲۱ بدون احتساب دروس پایه و عمومی است که با فزونی ۳۵ واحد بر برنامه جاری، هماهنگی بین برنامه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و توزیع دروس گرایش‌ها توصیه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.