مقاله اصول مخاطبشناسی از دیدگاه امام علی(ع)در نهجالبلاغه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اصول مخاطبشناسی از دیدگاه امام علی(ع)در نهجالبلاغه دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اصول مخاطبشناسی از دیدگاه امام علی(ع)در نهجالبلاغه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اصول مخاطبشناسی از دیدگاه امام علی(ع)در نهجالبلاغه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اصول مخاطبشناسی از دیدگاه امام علی(ع)در نهجالبلاغه :
تعداد صفحات :۲۹
چکیده ارتباط میان انسانها سنگ بنای جامعه انسانی است و هر ارتباطی حدّاقل از سه مؤلّفه متکلّم (ارسالکننده پیام)، پیام (متن/ کلام)، مخاطب (دریافتکننده پیام) تشکیل میشود. هدف از برقراری ارتباط نیز نقل و انتقال پیام است. هر متکلّم برای اینکه پیام خود را به بهترین شکل به مخاطب ارایه کند، نیازمند آن است که اطّلاعاتی در مورد مخاطب داشته باشد و بر مبنای آن اطّلاعات، به محتوایی که در دست دارد، شکل و ساختاری منطقی و اثربخش بدهد. کتاب نهجالبلاغه مجموعهای متشکّل از پیامهایی دینی و اخلاقی است که خطاب به مردمی با ویژگیهای گوناگون بسیار بیان شده است، با وجود گوناگونی پیامها و مخاطبانِ این کتاب، همه سخنوران بزرگ ادبیّات عربی و پارسی برآنند که انتقال پیام در این کتاب به شکلی تحسینبرانگیز صورت گرفته، به گونهای که آن را بزرگترین شاهکار ادبیّات عربی پس از قرآن قرار داده است، چرا که شاخصهها و معیارهایی صحیح و مؤثّر را برای تقسیمبندی مخاطبان به کار برده است. این پژوهش با سیری در نهجالبلاغه به جستجوی این شاخصهها میپردازد. شاخصههایی که از نظر جامعیّت و روشمندی در تمامی ادوار قابل استفاده و با حذف مواردی که با نقش سنّتی مخاطب در دوره اوّلیّه اسلام در تضاد است ـ کاملاً بر اصول علمی مبحث مخاطبشناسی در علم ارتباطات قابل تطبیق است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.