مقاله بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون۲۴-۱۴ سال و مقایس? آن با سایر گروههای عقبماند? ذهنی آموزشپذیر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون۲۴-۱۴ سال و مقایس? آن با سایر گروههای عقبماند? ذهنی آموزشپذیر دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون۲۴-۱۴ سال و مقایس? آن با سایر گروههای عقبماند? ذهنی آموزشپذیر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون۲۴-۱۴ سال و مقایس? آن با سایر گروههای عقبماند? ذهنی آموزشپذیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون۲۴-۱۴ سال و مقایس? آن با سایر گروههای عقبماند? ذهنی آموزشپذیر :
تعداد صفحات :۲۴
هدف: این پژوهش با هدف بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون ۱۴ تا ۲۴ سال و مقایسه آن با سایرگروههای عقبماند ذهنی آموزشپذیر مرکز توانبخشی ولی عصر تهران سال ۸۹-۸۸ صورت گرفت. روش:روش این پژوهش زمینه ای است. جامع آماری: جامع پژوهش کلیه افراد سندرم داون و عقبماند ذهنی آموزشپذیر ۱۴ تا ۲۴ سال مرکز ولی عصر در سال تحصیلی ۸۹-۸۸میباشد. نمون آماری،حجم آن و چگونگی گزینش آن: محقق ابتدا با مراجعه به مرکز ولی عصر تهران ۲۵ نفر گروه سندرم داون و ۲۵ نفر عقبماند ذهنی آموزشپذیر را با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس انتخاب کرد و آنان را به لحاظ ویژگیهایی مانند سن، جنسیت، طبق اجتماعی ـ اقتصادی با یکدیگر همتا نمود. روش جمعآوری دادهها و ابزار های آن: آزمون محقق ساخته ۲۸ سئوالی که چهار زمینه مانند گذراندن اوقات فراغت، تعاون، ویژگیهای مثبت ارتباطی و ویژگیهای منفی ارتباطی را میسنجد، اجرا کرده و به بررسی و مقایس این دو گروه پرداخته است. روش آماری: تحلیل آماری با استفاده از آزمون t مستقل انجام شد. نتایج: نتایج نشان داد که با ۹۵ درصد اطمینان این دو گروه در ویژگیهای گذراندن اوقات فراغت با یکدیگر، تعاون و ویژگیهای منفی ارتباطی تفاوت معناداری ندارند ولی با ۹۵ درصد اطمینان در ویژگیهای مثبت ارتباطی و ملاکهای دوستی و دوستیابی تفاوت معناداری دارند. به سخن دیگر در این زمینهها افراد سندرم داون در مقایسه با سایر گروههای عقبماند ذهنی آموزشپذیر بهتر عمل کردند. از آنجایی که در مراکز و مدارس ویژه (کودکان سندرم داون و عقبمانده های آموزشپذیر) بیشتر به مسائل تحصیلی و آموزشی و شغلی پرداخته میشود در حالی که افراد سندرم داون و عقبماند ذهنی آموزشپذیر نیاز به مهارتهای اجتماعی از جمله مهارتهای دوستی و دوستیابی دارند، پیشنهاد میشود که در این مراکز علاوه بر بعد تحصیلی به بعد مهارتهای اجتماعی توجه شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.