مقاله مقایس? ابعاد همدلی در دانشآموزان با و بدون کمتوانیذهنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایس? ابعاد همدلی در دانشآموزان با و بدون کمتوانیذهنی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایس? ابعاد همدلی در دانشآموزان با و بدون کمتوانیذهنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایس? ابعاد همدلی در دانشآموزان با و بدون کمتوانیذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایس? ابعاد همدلی در دانشآموزان با و بدون کمتوانیذهنی :
تعداد صفحات :۲۹
هدف از پژوهش حاضر، مقایسه ابعاد همدلی در دانشآموزان با و بدون کمتوانیذهنی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان با و بدون کمتوانذهنی دوره ابتدایی شهر شیراز در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ بود. نمونه پژوهش شامل ۷۳۳ نفر از دانشآموزان ۱۱- ۷ ساله (۳۸۳ پسر و ۳۵۰ دختر) دورهی ابتدایی شیراز بود که ۳۳۹ نفر از آنها دارای کمتوانیذهنی و به صورت نمونه در دسترس و ۳۹۳ نفر بدون کمتوانیذهنی و به صورت تصادفی از مدارس ابتدایی شیراز انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه همدلی گریفیت[۱] (مارک دادز[۲] و همکاران، ۲۰۰۸) بود که دارای سه بعد عاطفی، شناختی و کلی میباشد و توسط مادران دانشآموزان تکمیل شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین ابعاد همدلی (عاطفی، شناختی و کلی)، رابطه مثبت و معناداری به شرح زیر وجود داشت: ۱) در بعد همدلی عاطفی، بین دانشآموزان (با و بدون کمتوانیذهنی) تفاوت معناداری وجود نداشت، اما در همدلی شناختی و همدلی کلی تفاوت بین این دو گروه در سطح ۰۱/۰معنادار بود. بدین صورت که دانشآموزان بدون کمتوانیذهنی در متغیرهای یاد شده بهتر از دانشآموزان با کمتوانیذهنی بودند.۲) جنسیت در همدلی عاطفی در سطح ۰۱/۰ معنادار بود، یعنی دختران همدلتر از پسران بودند. در بعد همدلی شناختی چه در اثر اصلی و چه در تعامل بین دو گروه تفاوت معنیداری بین دختران و پسران وجود نداشت. سرانجام در همدلی کلی، در اثر اصلی، تفاوت بین دختران و پسران معنادار نبود اما در اثر تعاملی تفاوت در سطح ۰۵/۰ معنیدار بود. یعنی، دختران بدون کمتوانیذهنی همدلتر از پسران دارای کمتوانیذهنی بودند [۱]. Griffith Empathy Measure [2]. Mark, Dadds
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.