مقاله بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری برسازگاری دانش آموزان نابینا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری برسازگاری دانش آموزان نابینا دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری برسازگاری دانش آموزان نابینا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری برسازگاری دانش آموزان نابینا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری برسازگاری دانش آموزان نابینا :
تعداد صفحات :۳۳
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری دانشآموزان نابینای پسر پایه سوم راهنمایی انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و روش آن نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری کلیه دانشآموزان پایه سوم راهنمایی شهر اصفهان است. حجم نمونه شامل ۳۶ دانش آموز پسر نابینا که به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه ۱۸ نفر) جایگزین شده اند. ابزار پژوهشی پرسشنامه سازگاری بل (۱۹۶۱) بود که قبل ازانجام مداخله ( ارائه متغیر مستقل) دو گروه با استفاده از آن پیش آزمون شدند. سپس گروه آزمایش در جلسات آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری میچن بام (۱۹۷۷) به صورت گروهی شرکت داده شدند. در حالی که گروه کنترل برنامه عادی روزانه خود را دنبال میکرد. یک هفته پس از اتمام مداخله مجددا ًهر دو گروه با استفاده از آزمون سازگاری بل پسآزمون شدند. با استفاده از آزمون tوابسته نمرات بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای تحقیق حاضر نشان داد که آموزش مهارتهای اجتماعی دربهبود سازگاری دانش آموزان پسر نابینا در گروه آزمایش به طور معناداری موثر بوده است (P<./.1).آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری میچن بام (۱۹۷۷) سبب افزایش سازگاری دانشآموزان نابینا شده و کاهش نشانههای نقص مهارتهای اجتماعی در آنها گردیده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.