مقاله سهم هویت ، نیازهای بنیادی روانشناختی و متغیر های جمعیت شناختی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی دانش آموزان معلول جسمی – حرکتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله سهم هویت ، نیازهای بنیادی روانشناختی و متغیر های جمعیت شناختی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی دانش آموزان معلول جسمی – حرکتی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سهم هویت ، نیازهای بنیادی روانشناختی و متغیر های جمعیت شناختی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی دانش آموزان معلول جسمی – حرکتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سهم هویت ، نیازهای بنیادی روانشناختی و متغیر های جمعیت شناختی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی دانش آموزان معلول جسمی – حرکتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سهم هویت ، نیازهای بنیادی روانشناختی و متغیر های جمعیت شناختی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی دانش آموزان معلول جسمی – حرکتی :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده : آسیب‌دیدگی‌های جسمی- حرکتی به‌عنوان یک آسیب که یک یا بیش از یکی از فعالیت‌های عمده‌ی زندگی فرد را محدود می‌کند، تعریف‌شده است، این نوع آسیب‌دیدگی‌ها مانع بروز کارآمد توانایی‌های بدنی یا روانی در فرد می‌شوند. لذا پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش هویت، نیازهای بنیادی روان‌شناختی و متغیرهای جمعیت شناختی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان آسیب‌دیده جسمی- حرکتی بود. روش بررسی به این صورت بود که نمونه‌ای آماری مشتمل بر ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان با اختلال جسمی– حرکتی که به شیوه‌ی نمونه در دسترس انتخاب شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس پرسشنامه‌های ابعاد هویت (AIQ-IV)(چیک، اسمیت و تروپ، ۲۰۰۳)، بهزیستی روان‌شناختی (کارول ریف،۱۹۸۰) و مقیاس نیازهای بنیادی روان‌شناختی (گاردیا، دسی و ریان، ۲۰۰۰) استفاده شد. داده‌ها با آزمون‌های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تجزیه‌وتحلیل شدند. تحلیل داده‌ها نشان داد که هویت، نیازهای بنیادی روان‌شناختی و متغیرهای جمعیت شناختی می تواند بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان با آسیب‌دیدگی جسمی – حرکتی را پیش‌بینی کند (۰۰۱/0P<)، (۰۰۵/0P<). در آخر می‌توان نتیجه گرفت که مؤلفه‌های هویت، نیازهای بنیادی روان‌شناختی و متغیرهای جمعیت شناختی عامل اثرگذاری در ایجاد بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان با آسیب‌دیدگی جسمی– حرکتی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.