مقاله تأثیر بازیهای گروهی بر رشد مهارتهای روانی حرکتی پسران پیشدبستانی کمتوانذهنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر بازیهای گروهی بر رشد مهارتهای روانی حرکتی پسران پیشدبستانی کمتوانذهنی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر بازیهای گروهی بر رشد مهارتهای روانی حرکتی پسران پیشدبستانی کمتوانذهنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر بازیهای گروهی بر رشد مهارتهای روانی حرکتی پسران پیشدبستانی کمتوانذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر بازیهای گروهی بر رشد مهارتهای روانی حرکتی پسران پیشدبستانی کمتوانذهنی :
تعداد صفحات :۲۴
هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازیهایگروهی در یادگیری مهارتهای روانی- حرکتی کودکان پیش دبستانی کمتوانذهنی (سنین ۵ تا ۷ سال) بود. اینپژوهش از نوع کاربردی و شیوه انجام گرفتن آن شبهآزمایشی بود. برای این هدف، ۲۰پسرپیشدبستانی کمتوانذهنی مدارس ویژه دانشآموزان با کمتوانی ذهنی شهر اصفهان بهشیوه نمونهگیری هدفمند انتخاب، و به روش تصادفی در گروههای آزمایش و کنترلگمارده شدند(۱۰ کودک در گروه آزمایش و ۱۰ کودک در گروه کنترل). ابزار مورد استفادهبرای بررسی رشد حرکتی کودکان در پیشآزمون و پسآزمون، آزمون لینکن- اوزرتسکی بودکه به صورت انفرادی اجراگردید. گروه آزمایشطی۱۵جلسه یک ساعته تحت مداخله بازی هایگروهی قرار گرفتند و بر روی گروه کنترل هیچ مداخلهای انجام نشد. پس از پایانمداخله کودکان هر دو گروه از لحاظ مهارتهایروانی-حرکتی با آزمون لینکن-اوزرتسکیمورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند. دادههای حاصل با استفاده از آزمون آماری کواریانسمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایجنشان داد بین نمرات پیشآزمون و پسآزمون مهارتهای روانی-حرکتی در گروههایآزمایش و کنترل تفاوت معنیداری وجود دارد(۰۰۱/۰>P).میزان اندازه اثر۶۹ /۰بدست آمد. نتایج این پژوهش نشان داد که بازیهای گروهی مهارتهایروانی-حرکتی کودکان کمتوانذهنی را افزایش میدهد. نتایج تحلیل واریانس چندگانه (مانوا) نشان داد که تفاوت در خرده مقیاسهایتعادل( ۰۰۶/۰=P)، مهارت انگشتان( ۰۰۱/۰=P)، هماهنگی چشم و دست(۰۰۱/۰=P) مهارت تنه (۰۰۵/۰=P) معنیدار بود، اما در خرده مقیاسهای مهارت عضلات بزرگ دستها(۷/۰=P) و مهارت بازوها( ۱۷/۰=P) و هماهنگی دست و پا(۱۰/۰=P) این تفاوت معنیدار نبود. بنابرین میتوان از بازیهای گروهی در کنار سایر روشهابرای تقویت مهارتهای روانی – حرکتی کودکان پیشدبستانی استفاده نمود
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.