مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانشآموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانشآموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانشآموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانشآموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانشآموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی :
تعداد صفحات :۲۴
هدف: هدف از اجرای این پژوهش بررسی سطوح درک خواندن در دانشآموزان آسیب دید بینایی پایه چهارم ابتدایی و مقایسه آن با دانشآموزان هم پایه عادی بود. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع زمینهای و با استفاده از آزمون دفترچههای استاندارد شده بینالمللی پرلز (۲۰۰۶) انجام گرفت. ۲۷ نفر از دانشآموزان نابینا پایه چهارم ابتدایی مدارس استثنایی در شهرهای تهران، ری و قم به روش جامعه آماری در دسترس انتخاب شدند و با همان تعداد دانشآموز عادی از مدارس مجاور که به شکل تصادفی ساده با گروه دانشآموزان نابینا همتا شده بودند، مورد مقایسه قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش آماری t مستقل استفاده شد. یافتهها: در سطوح درک خواندن بین دانشآموزان آسیب دیده بینایی با دانشآموزان عادی فقط در سطح تفسیر و تلفیق ایدهها و اطلاعات تفاوت معنیدار وجود دارد و در بقیه سطوح درک خواندن تفاوت معنیدار دیده نشد (۰۵/۰ p<). نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر، توجه ویژه و بازنگری در برنامه آموزش خواندن هم در مدارس عادی و همچنین در مدارس ویژه دانشآموزان آسیب دیده بینایی ضرورت دارد. پیشنهاد میشود، معلمان و مسئولان منابع بیشتری به خط بریل برای کودکان نابینا فراهم کنند و علاوه بر مداخله زودهنگام در آموزش این کودکان و ایجاد تسهیلات آموزشی، ایشان را به سمت لایههای عمیقتر درک خواندن سوق دهند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.