مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانش‏آموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانش‏آموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانش‏آموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانش‏آموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایس? سطوح مختلف درک خواندن در دانش‏آموزان با آسیب بینایی و عادی پای? چهارم ابتدایی :

تعداد صفحات :۲۴

هدف: هدف از اجرای این پژوهش بررسی سطوح درک خواندن در دانش‏آموزان آسیب دید بینایی پایه چهارم ابتدایی و مقایسه آن با دانش‏آموزان هم پایه عادی بود. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع زمینه‏ای و با استفاده از آزمون دفترچه‏های استاندارد شده بین‏المللی پرلز (۲۰۰۶) انجام گرفت. ۲۷ نفر از دانش‏آموزان نابینا پایه چهارم ابتدایی مدارس استثنایی در شهرهای تهران، ری و قم به روش جامعه آماری در دسترس انتخاب شدند و با همان تعداد دانش‏آموز عادی از مدارس مجاور که به شکل تصادفی ساده با گروه دانش‏آموزان نابینا همتا شده بودند، مورد مقایسه قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده‏ها از روش آماری t مستقل استفاده شد. یافته‏ها: در سطوح درک خواندن بین دانش‏آموزان آسیب دیده بینایی با دانش‏آموزان عادی فقط در سطح تفسیر و تلفیق ایده‏ها و اطلاعات تفاوت معنی‏دار وجود دارد و در بقیه سطوح درک خواندن تفاوت معنی‏دار دیده نشد (۰۵/۰ p<). نتیجه‏گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر، توجه ویژه و بازنگری در برنامه آموزش خواندن هم در مدارس عادی و همچنین در مدارس ویژه دانش‏آموزان آسیب دیده بینایی ضرورت دارد. پیشنهاد می‏شود، معلمان و مسئولان منابع بیشتری به خط بریل برای کودکان نابینا فراهم کنند و علاوه بر مداخله زودهنگام در آموزش این کودکان و ایجاد تسهیلات آموزشی، ایشان را به سمت لایه‏های عمیق‏‏تر درک خواندن سوق دهند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.