مقاله اثرات مرزی در جریان تجاری گروههای کالایی ایران: کاربردی از تصریح غیرخطی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثرات مرزی در جریان تجاری گروههای کالایی ایران: کاربردی از تصریح غیرخطی دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثرات مرزی در جریان تجاری گروههای کالایی ایران: کاربردی از تصریح غیرخطی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثرات مرزی در جریان تجاری گروههای کالایی ایران: کاربردی از تصریح غیرخطی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثرات مرزی در جریان تجاری گروههای کالایی ایران: کاربردی از تصریح غیرخطی :
تعداد صفحات :۴۵
یکی از مهمترین مولفههای موثر بر تجارت کالاها، هزینههای حملونقل است که این متغیر تحت تاثیر فاصله بین کشورهای مبدأ و مقصد و نوع کالایی است که توسط شبکه بینالمللی ترانزیت کالا جابهجا میشود. این مطالعه با توجه به تاثیر دو متغیر نامبرده شده تحت عنوان اثرات مرزی و با بهرهگیری از یک الگوی جاذبه غیرخطی، روابط تجاری ایران و ۳۰ شریک برتر تجاری آن را طی سالهای ۱۳۹۳-۱۳۷۱ با روش حداکثر درستنمایی نمای پوآسون مورد بررسی قرار داده است. نتایج حاکی از این حقیقت است که به غیر از گروه کالایی بخش سوم (شامل چربیها و روغنهای حیوانی یا نباتی)، تمامی ۲۰ گروه کالایی دیگر در سه سطح واردات، صادرات و کل تجارت تاثیرپذیری منفی از ناحیه فاصله بین دو کشور را دارا هستند و اثرات مرزی نقش برجستهای در توضیح الگوی تجاری- کالایی ایران و شرکای تجاریاش دارد. در واردات به ترتیب گروههای بیست و یکم (اشیاء هنری، اشیاء کلکسیون یا عتیقه)، اول (حیوانات زنده، محصولات حیوانی) و هفتم (مواد پلاستیکی و کائوچو)، در صادرات به ترتیب گروههای اول، دهم (خمیرچوب یا سایر مواد الیافی سلولزی، کاغذ یا مقوا برای بازیافت) و دوازدهم (کفش، کلاه، چترآفتابی، عصا، شلاق و تازیانه) و در سطح تجارت کل نیز به ترتیب گروههای بیست و یکم، اول و هفتم بیشترین تاثیر منفی را از جانب متغیر فاصله پذیرفتهاند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.