مقاله کارکردافتراقی سئوال‌های پایه هشتم آزمون ریاضی تیمز ۲۰۱۱ در بین دانش‌آموزان دختر و پسر با استفاده از رویکرد نظریه سئوال – پاسخ (IRT)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله کارکردافتراقی سئوال‌های پایه هشتم آزمون ریاضی تیمز ۲۰۱۱ در بین دانش‌آموزان دختر و پسر با استفاده از رویکرد نظریه سئوال – پاسخ (IRT) دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کارکردافتراقی سئوال‌های پایه هشتم آزمون ریاضی تیمز ۲۰۱۱ در بین دانش‌آموزان دختر و پسر با استفاده از رویکرد نظریه سئوال – پاسخ (IRT)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کارکردافتراقی سئوال‌های پایه هشتم آزمون ریاضی تیمز ۲۰۱۱ در بین دانش‌آموزان دختر و پسر با استفاده از رویکرد نظریه سئوال – پاسخ (IRT)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کارکردافتراقی سئوال‌های پایه هشتم آزمون ریاضی تیمز ۲۰۱۱ در بین دانش‌آموزان دختر و پسر با استفاده از رویکرد نظریه سئوال – پاسخ (IRT) :

تعداد صفحات :۲۹

عمده‌ترین نگرانی که در ناعادلانه بودن آزمون‌ها مطرح می‌شود امکان وجود سوگیری یا کارکرد -افتراقی است، زیرا سوگیری باعث می‌شود که روایی آزمون مورد شک و تردید قرار گیرد. در این پژوهش کارکرد‌ افتراقی سوالهای ریاض پایه هشتم تیمز ۲۰۱۱ در بین دو گروه دانش‌آموزان دختر(گروه هدف) و پسر(گروه مرجع) ایرانی بر اساس رویکرد IRT مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور ابتدا مفروضه تک‌بعدی بودن سوال‌های هر کدام از بلوکها با استفاده از نرم افزار NOHARM بررسی گردید. در گام تحلیلها نشان داد که از بین ۳ مدل یک، دو و سه پارامتری، مدل دو پارامتری از بهترین برازش با سوالهای هر بلوک برخوردار است و لذا این مدل به عنوان مدل پایه انتخاب گردید. سپس با استفاده از نرم‌افزار IRTLRDIF (تیسن، ۲۰۰۱) سوالهای دارای DIF شناسایی گردیدند. یافته‌ها نشان می‌دهد که از ۲۱۹ سئوال آزمون ریاضی پایه هشتم تیمز ۲۰۱۱، ۱۴۴ سئوال لنگر(فاقد DIF) و ۷۵ سوال دارای DIF است. از بین این ۷۵ سوال، ۵۶ سوال دارای DIF یکنواخت و ۱۹ سوال دارای DIF غیر یکنواخت است. در واقع یافته‌ها نشان می‌دهد که ۵۶ سوال به ضرر دانش‌آموزان دختر عمل می‌کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.