مقاله ساخت و استاندارد کردن مقیاس خشم چند بعدی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان گیلانغرب در سال تحصیلی ۸۷-۸۶


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ساخت و استاندارد کردن مقیاس خشم چند بعدی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان گیلانغرب در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ساخت و استاندارد کردن مقیاس خشم چند بعدی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان گیلانغرب در سال تحصیلی ۸۷-۸۶  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ساخت و استاندارد کردن مقیاس خشم چند بعدی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان گیلانغرب در سال تحصیلی ۸۷-۸۶،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ساخت و استاندارد کردن مقیاس خشم چند بعدی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان گیلانغرب در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ :

تعداد صفحات :۴۳

هدف از این پژوهش ساخت و هنجاریابی مقیاس خشم چندبعدی (خشم انگیختگی، نگرش خصمانه، خشم بیرونی، خشم درونی و موقعیت‏های خشم‏انگیز) در بین دانش‏آموزان دبیرستان‏های شهرستان گیلانغرب در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ است. برای این منظور، ابتدا مبانی نظری پژوهش‏های پیشین، مطالعه شد سپس براساس حیطه‏های ساز مذکور که از مطالعه منابع به دست آمده بود، برای طراحی پرسشنامه اقدام شد. پس از بررسی روایی صوری و محتوایی سؤالات ساخته شده در ارتباط با هر کدام از خرده آزمون‏ها و حذف سؤالات نامناسب از آن، در مجموع ۲۹ سؤال برای اجرای نهایی بر روی گروهی متشکل از ۴۰۰ نفر از دانش آموزان (۲۱۲ مرد و ۱۸۸ زن) که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه‏ای نسبی انتخاب شده بودند اجرا شد. پس از اجرا سؤالات قبل از استفاده در تحلیل عاملی با شرط همبستگی کمتر از ۳/۰ با نمره کل غربال شد که ۱۱ سؤال در این مرحله حذف شد، سپس تحلیل عاملی سؤالات انجام گرفت که در این مرحله نیز تعداد ۱۰ سؤال به دلیل اینکه چهار تا از عامل‏ها سه سؤال و کمتر داشتند حذف شدند. که ۲۹ سؤال برای تحلیل نهایی باقی ماند. سپس با توجه به معنی دار بودن آزمون کرویت بارتلت(۰۰۰/۰) و مقدار KMO برابر۸۸/۰، تحلیل عاملی با روش PC انجام شد. نتیجه تحلیل عاملی به روش چرخش واریمکس ۵ عامل با ۳۷/۴۸ تبیین واریانس ،همسویی با مبانی نظری سازه مورد بررسی را نشان داد. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرانباخ ۸۷/۰ و از طریق روش آزمون ـ آزمون مجدد ۸۱/۰ و نتایج همبستگی بین اجرای اول و دوم در پنج عامل به ترتیب ۸۳/۰، ۸۶/۰، ۷۷/۰، ۸۱/۰ و ۷۹/۰ به دست آمد. از روش تنصیف به منظور حصول اطمینان بیشتر نسبت به پایایی مقیاش ساخته شده استفاده شد. ضرایب پایایی برای هر دو نیمه به ترتیب برابر ۸۵/۰ (نیمه اول) و ۸۲/۰ (نیمه دوم) بوده است. ۷۷/۰ پایایی کل آزمون مورد نظر است. پس از تجزیه و تحلیل داده‏ها، تعیین هنجار، نقطه برش و شدت اختلال محاسبه گردید. نقطه برش برای این آزمون با توجه به میانگین و انحراف استاندارد ۰۱/۸۸ بدست آمد. با توجه به این نقط برش درصد شیوع اختلال ۲/۷ درصد در کل نمونه و به تفکیک جنسیت ۸/۳ برای مردان و۲/۱۱ برای زنان به دست آمد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.