مقاله تاثیر آموزش گروهی انسانگرایی بر باورهای ارتباطی زنان متأهّل مراجعهکننده به مراکز مشاوره و فرهنگسراهای شهر اصفهان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تاثیر آموزش گروهی انسانگرایی بر باورهای ارتباطی زنان متأهّل مراجعهکننده به مراکز مشاوره و فرهنگسراهای شهر اصفهان دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تاثیر آموزش گروهی انسانگرایی بر باورهای ارتباطی زنان متأهّل مراجعهکننده به مراکز مشاوره و فرهنگسراهای شهر اصفهان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر آموزش گروهی انسانگرایی بر باورهای ارتباطی زنان متأهّل مراجعهکننده به مراکز مشاوره و فرهنگسراهای شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تاثیر آموزش گروهی انسانگرایی بر باورهای ارتباطی زنان متأهّل مراجعهکننده به مراکز مشاوره و فرهنگسراهای شهر اصفهان :
تعداد صفحات :۲۷
هدف: باورهای ارتباطی عبارت از تفکّرات غیرمنطقی، پیشدارویها و نگرشهای منفی، باورهای غلط و غیرواقعی، تعصّبهای شخصی و برداشت منفی زوجین از یکدیگر است که در ایجاد و بروز اختلافات زناشویی موثّر است. در همین راستا این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی انسانگرایی بر باورهای ارتباطی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره و فرهنگسراهای شهر اصفهان انجام شد. روش: طرح پژوهش نیمه تجربی به صورت طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل میباشد. نمونهی پژوهش از بین ۱۱۴ متقاضی شرکت در آموزشگروهی بهصورت تصادفی انتخاب و در۳ گروه قرارداده شدند؛ گروه اوّل شامل۳۰نفر از زنانی که با همسر خود در آموزش گروهی شرکت کرده بودند، گروه دوم شامل ۳۰ نفر از زنانی که بدون حضور همسر خود درآموزش گروهی شرکت کرده بودند و گروه سوم شامل گروه کنترل(۳۰ نفر ) بودند. از همهی افراد سیاههی باورهای ارتباطی(RBI) بهعنوان پیشآزمون صورتگرفت. گروههای آزمایش تحت ۱۰جلسه آموزش گروهی انسانگرایی قرارگرفتند، در جلسهی آخر مجدّدأ از هر سه گروه پسآزمون گرفته شد. نتایج با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیّری و آزمون تعقیبی بونفرونی مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. یافتهها: نتایج نشان دادند آموزش گروهی انسانگرایی بر باورهای ارتباطی هر دو گروه آزمایشی نسبت به گروه کنترل موثّر بوده و در باورهای ارتباطیکلّی بین گروه آموزشی زنان همراه با همسر وگروه آموزش زنان بهتنهایی با گروه کنترل (۰۱/0P<) و بین گروه آموزش زنان همراه با همسر و گروه آموزش زنان به تنهایی (۰۱/0P<) تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجهگیری: رویکرد انسانگرایی روش مناسبی برای بهبود باورهای ارتباطی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره و فرهنگسراها است. این روش از مناسبترین روشها برای بهبود روابط زوجین و کاهش روابط مخرّب در خانواده می باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.