مقاله مطالعه تطبیقی نیازهای انتقالی دانش‌آموزان ایرانی و کانادایی با آسیب‌های بینایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مطالعه تطبیقی نیازهای انتقالی دانش‌آموزان ایرانی و کانادایی با آسیب‌های بینایی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه تطبیقی نیازهای انتقالی دانش‌آموزان ایرانی و کانادایی با آسیب‌های بینایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه تطبیقی نیازهای انتقالی دانش‌آموزان ایرانی و کانادایی با آسیب‌های بینایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه تطبیقی نیازهای انتقالی دانش‌آموزان ایرانی و کانادایی با آسیب‌های بینایی :

تعداد صفحات :۲۷

در این پژوهش نیازهای تحصیلی – شغلی دانش‌آموزان نابینای ایرانی و کانادایی بررسی و با یکدیگر مقایسه شد. در این پژوهش، ۶۰ دانش‌آموز نابینا و نیمه بینای دختر و پسر مجتمع‌های آموزشی نرجس، شهید محبی، و مجتمع آموزشی عبدالعظیم و ۱۲ دانش‌آموز نابینا و نیمه بینای کانادایی شرکت داشتند. روش پژوهش زمینه یابی بود و اطلاعات مورد نیاز از طریق یک پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و با استفاده از روش آماری خی دو تجزیه و تحلیل شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که دانش‌آموزان نابینای ایرانی در مقایسه با دانش‌آموزان نابینای کانادایی برای انتخاب رشته و شغل مناسب، اطلاعات تحصیلی – شغلی کافی ندارند و از احراز انتخاب‌های تحصیلی – شغلی خود مطمئن نیستند. همچنین، ارزشیابی دانش‌آموزان نابینای ایرانی و کانادایی درباره نقش و میزان اثربخشی خدمات راهنمایی و مشاوره مدرسه خود در حل مسائل تحصیلی – شغلی، سازشی و خانوادگی آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. به این معنا که دانش‌آموزان نابینای ایرانی از خدمات راهنمایی و مشاوره ارائه شده در مدرسه خود رضایت ندارند و معتقد هستند که مدرسه آن‌ها را برای یک انتخاب تحصیلی – شغلی نسبتاً مطمئن آماده نکرده است. به این دلیل، پیشنهاد می‌شود با توجه به یافته‌های این پژوهش یک واحد آموزشی برنامه ریزی تحصیلی – شغلی خاص دانش‌آموزان نابینا تدوین شود و پس از اجرا سودمندی آن ارزشیابی شود و نیز دوره‌های آموزشی ویژه برای مشاوران مدارس نابینایان در زمینه آشنایی با رشته‌های تحصیلی و مشاغلی برگزار شود، که آسیب‌های بینایی در آن‌ها بی‌تأثیر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.