مقاله ویژگیهای روانسنجی مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی در دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر گرگان: بررسی تفاوتهای جنسیّتی و سنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ویژگیهای روانسنجی مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی در دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر گرگان: بررسی تفاوتهای جنسیّتی و سنی دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ویژگیهای روانسنجی مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی در دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر گرگان: بررسی تفاوتهای جنسیّتی و سنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ویژگیهای روانسنجی مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی در دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر گرگان: بررسی تفاوتهای جنسیّتی و سنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ویژگیهای روانسنجی مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی در دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر گرگان: بررسی تفاوتهای جنسیّتی و سنی :
تعداد صفحات :۳۶
هدف از پژوهش حاضر تعیین اعتبار و پایایی مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانشآموزان و بررسی وضعیت رضایت از زندگی دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر گرگان به تفکیک جنسیّت و پایه تحصیلی بود. روش پژوهش توصیفی بوده و ۷۶۵ نفر از دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر گرگان (۳۷۶ دختر و ۳۸۹ پسر) که در سال ۹۰ – ۸۹ مشغول به تحصیل بودهاند به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای چند مرحلهای انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات، از مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانشآموزان استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشاندهنده ۱۲ عامل بود که با استفاده از تحلیل موازی، از این دوازده عامل، هفت عامل اول با تبیین۸۱/۴۳ درصد واریانس پذیرفته شدند. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشاندهنده برازش مقبول مدل پنج عاملی در دانشآموزان ایرانی بود. ضرایب آلفای کرونباخ برای نمره کل کیفیت زندگی ادراکی۹۰/۰ و ابعاد پرسشنامه بین۷۶/۰ تا ۸۸/۰ بود که مقبول است. مقایسه رضایت از زندگی به تفکیک جنسیّت و پایه تحصیلی حاکی از تفاوتهای معنادار میان پسران و دختران و همچنین میان دانشآموزان پایههای مختلف تحصیلی در برخی از ابعاد پرسشنامه بود. نتایج نشان داد که مقیاس رضایتمندی چند بعدی دانشآموزان در جامعه ایرانی ویژگیهای روانسنجی مناسبی دارد و میتوان از آن در امور پژوهشی و سیاست گذاریهای ملّی و ناحیهای استفاده کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.