مقاله بررسی ویژگیی های روانسنجی پرسشنامه سنجش رفتار تغذیه‌ای مینه سوتا در دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ویژگیی های روانسنجی پرسشنامه سنجش رفتار تغذیه‌ای مینه سوتا در دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر اصفهان دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ویژگیی های روانسنجی پرسشنامه سنجش رفتار تغذیه‌ای مینه سوتا در دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ویژگیی های روانسنجی پرسشنامه سنجش رفتار تغذیه‌ای مینه سوتا در دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ویژگیی های روانسنجی پرسشنامه سنجش رفتار تغذیه‌ای مینه سوتا در دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر اصفهان :

تعداد صفحات :۳۳

پژوهش با هدف هنجارگزینی و بررسی اعتبار وقابلیت اعتماد پرسشنامه سنجش رفتار تغذیه‌ای مینه سوتاMEBS)،ون رانسون و همکاران، ۲۰۰۵) در دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر اصفهان اجرا شد. این پرسشنامه یکی از ابزارهای خود گزارش دهی است که به منظور ارزیابی علائم بی‌اشتهایی روانی به کار رفته است. شرکت کنندگان در پژوهش ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر اصفهان بودند که با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. این آزمودنی‌ها پرسشنامه MEBS را تکمیل کردند. و نتایج حاصل با نرم افزار SPSS و نرم افزار LISREL تجزیه و تحلیل شد. تحلیل عاملی به روش تحلیل مؤلّفه‌های اصلی با چرخش واریماکس، ۳ عامل را برای پرسشنامه MEBS استخراج کرد که در حدود ۸۳/۵۶ درصد از واریانس کلی را تبیین کردند. تحلیل عاملی تأییدی درستی عامل‌های استخراج شده را تأیید کرد. همچنین تحلیل داده‌ها قابلیت اعتماد خوبی را نشان دادند (آلفای کرونباخ۷/۰ به دست آمد). ضریب همبستگی میان نمره‌های آزمون و باز آزمون نیز ۹۳/۰ به دست آمد که حاکی از قابلیت اعتماد بالا به روش آزمون- بازآزمون بود. به منظور تعیین دامنه برش نیز از روش نمره‌هایT استفاده شد و نمره ۱۹ به عنوان دامنه تشخیص بهنجار از نابهنجار مشخص شد. بنابراین، با توجه به نتایج فوق می‌توان گفت پرسشنامه MEBS به عنوان یک ابزار معتبر و پایا قابلیت استفاده در موقعیت‌های پژوهشی و بالینی را در تشخیص علائم اختلال بی‌اشتهایی روانی در دختران نوجوان شهر اصفهان داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.