مقاله بخش‏بندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعه‌یافته RFMC


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بخش‏بندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعه‌یافته RFMC دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بخش‏بندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعه‌یافته RFMC  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بخش‏بندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعه‌یافته RFMC،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بخش‏بندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعه‌یافته RFMC :

تعداد صفحات :۲۹

پس از ورود جدی بانک‏های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری به عرصه بانکداری، رقابت بین موسسات و بانک‏ها به منظور شناسایی، جذب و حفظ مشتریان از اهمیت بالایی برخودار شده است. تحلیل رفتار مشتریان در سازمان­های فعال در این حوزه که با تعداد کثیری از مشتریان در نقاط پراکنده با ویژگی‏های متفاوت سر و کار دارند، باعث موفقیت آنها در بازار رقابتی و مدیریت ارتباط موثر با مشتریان می‌شود. بخش‌بندی مشتریان، از رویکردهای داده‌کاوی که منجر به کشف گروه‌های مشابه از مشتریان می‌شود، اغلب بر اساس مدل “تاخر خرید، بسامد خرید، و ارزش مالی آن” ( RFM ) انجام می‌گردد. در این مقاله، الگوی جدید بخش­بندی مشتریان بر پایه مدل توسعه یافته RFM به وسیله افزودن متغیر توالی روزهای انجام تراکنش (C) ارائه شده است. مشتریان بانک بر اساس مدل RFM و مدل پیشنهادی این پژوهش ( RFMC ) و با استفاده از الگوریتم خوشه‏بندی دو مرحله‏ای و بکارگیری گام‏های متدلوژی GRISP-DM بخش‌بندی شده‌اند. این پژوهش نشان می‌دهد، دقت مدل RFMC نسبت به مدل RFM در بخش‌بندی مشتریان این صنعت به مقدار ۵.۵% بیشتر است. پس از انجام فرایند خوشه‏بندی با استفاده از مدل پیشنهادی، مشتریان یکی از بانک‌های خصوصی کشور به ۵ خوشه تقسیم شده‏اند. ضمن تحلیل رفتار مشتریان هر خوشه، مدلی مبتنی بر شبکه‏ عصبی پیش‏خوراند برای پیش‏بینی شماره خوشه مشتریان بر مبنای ویژگی‏های رفتاری و جمعیت‏شناختی آنها توسعه داده شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.