مقاله بخشبندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعهیافته RFMC
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بخشبندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعهیافته RFMC دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بخشبندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعهیافته RFMC کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بخشبندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعهیافته RFMC،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بخشبندی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از مدل توسعهیافته RFMC :
تعداد صفحات :۲۹
پس از ورود جدی بانکهای خصوصی و موسسات مالی و اعتباری به عرصه بانکداری، رقابت بین موسسات و بانکها به منظور شناسایی، جذب و حفظ مشتریان از اهمیت بالایی برخودار شده است. تحلیل رفتار مشتریان در سازمانهای فعال در این حوزه که با تعداد کثیری از مشتریان در نقاط پراکنده با ویژگیهای متفاوت سر و کار دارند، باعث موفقیت آنها در بازار رقابتی و مدیریت ارتباط موثر با مشتریان میشود. بخشبندی مشتریان، از رویکردهای دادهکاوی که منجر به کشف گروههای مشابه از مشتریان میشود، اغلب بر اساس مدل “تاخر خرید، بسامد خرید، و ارزش مالی آن” ( RFM ) انجام میگردد. در این مقاله، الگوی جدید بخشبندی مشتریان بر پایه مدل توسعه یافته RFM به وسیله افزودن متغیر توالی روزهای انجام تراکنش (C) ارائه شده است. مشتریان بانک بر اساس مدل RFM و مدل پیشنهادی این پژوهش ( RFMC ) و با استفاده از الگوریتم خوشهبندی دو مرحلهای و بکارگیری گامهای متدلوژی GRISP-DM بخشبندی شدهاند. این پژوهش نشان میدهد، دقت مدل RFMC نسبت به مدل RFM در بخشبندی مشتریان این صنعت به مقدار ۵.۵% بیشتر است. پس از انجام فرایند خوشهبندی با استفاده از مدل پیشنهادی، مشتریان یکی از بانکهای خصوصی کشور به ۵ خوشه تقسیم شدهاند. ضمن تحلیل رفتار مشتریان هر خوشه، مدلی مبتنی بر شبکه عصبی پیشخوراند برای پیشبینی شماره خوشه مشتریان بر مبنای ویژگیهای رفتاری و جمعیتشناختی آنها توسعه داده شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.