مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی :

تعداد صفحات :۲۴

.تأثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران بهار سلمانیان[۱]زینب محمد ابراهیمی[۲]بلقیس روشن[۳]فرهنگ بابا محمودی[۴] تاریخ دریافت: ۱۱/۸/۹۲تاریخ تصویب: ۷/۲/۹۳ چکیدهاز آنجا که مهارت­های ارتباط کلامی پزشک از مهم­ترین عوامل کسب اطلاعات لازم از بیمار، تشخیص و درمان بیماری و عامل مؤثری در رضایت بیمار است، سعی شده است تا در این پژوهش با استفاده از سبک پاسخ‌گویی کلامی طبقه­بندیاستایلز و اندازه‌گیریانواع پاره­گفتارها، تأثیر ساختار کلامیپزشکوبیماربرمیزانرضایتمندیبیماران مورد ارزیابی قرار گیرد. این مطالعهبا جمع­آوریاطلاعات ۲۶ پزشک و ۱۰۱ بیمار و ضبط مکالمات آنها و نظرسنجی میزان رضایت­مندی بیمار در پنج مرکز آموزشی – درمانی دولتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شده است. ۱/۹۵ % از بیماران رضایت خود را از این گفتگو اعلام نمودند (۵/۵۴ % راضی و ۶/ ۴۰ % کاملاً راضی)؛بین رضایتمندی بیماران و استفاده­ از پاره­گفتارهایی که دلالت بر فهم کلام پزشک داشت یا در مورد نحوه درمان اعلام نظر می­کرد، ارتباط معنی‌دار وجود داشت )۰۲/۰>P)؛بین استفاده پزشک از پاره­گفتارهایی که دلالت بر آگاهی از وضعیت بیمار داشت و پاره­گفتارهای نشان‌دهنده دریافت مفهوم کلام بیمار و رضایت بیمار نیز تفاوت معنی‌دار بود (۰۵/۰>P). زمانی که پزشک، بیماری و درمان را شرح داد و با سئوالاتی، بیمار متوجه شد که پزشک در پی یافتن مشکل اوست،درصد رضایت بیمار بالا رفت. بیشتریننارضایتی­ها هنگامیبود کهبیمارحسنمودپزشککاملاًمتوجهمشکلاونشدهاست یازمانیکهپزشکدراختیارویگذاشته است،کافینبوده است.استفاده پزشکازپاره­گفتارهاییکه اطلاعات عینی به بیمار می­دهد یا کلماتی که بیمار را به ادامه کلام تشویق نموده، مکالمه را تسهیل کند، رضایت بیمار را افزایش می­دهد و فرایندتشخیصو درمانبیماریتسهیل­می­شود. واژه‌های کلیدی: ارتباط کلامی پزشک و بیمار، رضایتمندی بیمار، طبقه‌بندی استایلز، سبک پاسخ‌گویی کلامی [۱] دکترای رشته زبان‌شناسی همگانی، گروه زبان‌شناسی و زبان­های خارجی، دانشگاه پیام نور (نویسنده مسئول)؛ aghili70@mazums.ac.ir[2] استادیار، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی؛ z_mebrahimi@sbu.ac.ir[3] دانشیار گروه زبان‌شناسی و زبان­های خارجی، دانشگاه پیام نور؛ bl_rovshan@pnu.ac.ir[4] دانشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ farhangbabamahmoodi@mazums.ac.ir

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.