مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تاثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران/سلمانیان- ابراهیمی- روشن- بابا محمودی :
تعداد صفحات :۲۴
.تأثیر ساختار کلامی پزشک و بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران بهار سلمانیان[۱]زینب محمد ابراهیمی[۲]بلقیس روشن[۳]فرهنگ بابا محمودی[۴] تاریخ دریافت: ۱۱/۸/۹۲تاریخ تصویب: ۷/۲/۹۳ چکیدهاز آنجا که مهارتهای ارتباط کلامی پزشک از مهمترین عوامل کسب اطلاعات لازم از بیمار، تشخیص و درمان بیماری و عامل مؤثری در رضایت بیمار است، سعی شده است تا در این پژوهش با استفاده از سبک پاسخگویی کلامی طبقهبندیاستایلز و اندازهگیریانواع پارهگفتارها، تأثیر ساختار کلامیپزشکوبیماربرمیزانرضایتمندیبیماران مورد ارزیابی قرار گیرد. این مطالعهبا جمعآوریاطلاعات ۲۶ پزشک و ۱۰۱ بیمار و ضبط مکالمات آنها و نظرسنجی میزان رضایتمندی بیمار در پنج مرکز آموزشی – درمانی دولتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شده است. ۱/۹۵ % از بیماران رضایت خود را از این گفتگو اعلام نمودند (۵/۵۴ % راضی و ۶/ ۴۰ % کاملاً راضی)؛بین رضایتمندی بیماران و استفاده از پارهگفتارهایی که دلالت بر فهم کلام پزشک داشت یا در مورد نحوه درمان اعلام نظر میکرد، ارتباط معنیدار وجود داشت )۰۲/۰>P)؛بین استفاده پزشک از پارهگفتارهایی که دلالت بر آگاهی از وضعیت بیمار داشت و پارهگفتارهای نشاندهنده دریافت مفهوم کلام بیمار و رضایت بیمار نیز تفاوت معنیدار بود (۰۵/۰>P). زمانی که پزشک، بیماری و درمان را شرح داد و با سئوالاتی، بیمار متوجه شد که پزشک در پی یافتن مشکل اوست،درصد رضایت بیمار بالا رفت. بیشتریننارضایتیها هنگامیبود کهبیمارحسنمودپزشککاملاًمتوجهمشکلاونشدهاست یازمانیکهپزشکدراختیارویگذاشته است،کافینبوده است.استفاده پزشکازپارهگفتارهاییکه اطلاعات عینی به بیمار میدهد یا کلماتی که بیمار را به ادامه کلام تشویق نموده، مکالمه را تسهیل کند، رضایت بیمار را افزایش میدهد و فرایندتشخیصو درمانبیماریتسهیلمیشود. واژههای کلیدی: ارتباط کلامی پزشک و بیمار، رضایتمندی بیمار، طبقهبندی استایلز، سبک پاسخگویی کلامی [۱] دکترای رشته زبانشناسی همگانی، گروه زبانشناسی و زبانهای خارجی، دانشگاه پیام نور (نویسنده مسئول)؛ aghili70@mazums.ac.ir[2] استادیار، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی؛ z_mebrahimi@sbu.ac.ir[3] دانشیار گروه زبانشناسی و زبانهای خارجی، دانشگاه پیام نور؛ bl_rovshan@pnu.ac.ir[4] دانشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ farhangbabamahmoodi@mazums.ac.ir
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.