مقاله «این نکته ای که من می خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه‌های علمی فارسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله «این نکته ای که من می خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه‌های علمی فارسی دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله «این نکته ای که من می خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه‌های علمی فارسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله «این نکته ای که من می خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه‌های علمی فارسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله «این نکته ای که من می خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه‌های علمی فارسی :

تعداد صفحات :۳۷

م این نکته‌ای که من می­خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه­های علمی فارسی جواد زارع[۱] عباس اسلامی راسخ [۲] عزیزالله دباغی [۳] تاریخ دریافت: ۱۳/۸/۹۴ تاریخ تصویب: ۲۲/۱۲/۹۴ چکیده مقاله حاضر کوشیده است ساختارهای واژه- دستوری استفاده‌شده توسط اساتید دانشگاه برای پررنگ کردن نکات مهم ارائه­های علمی فارسی را بررسی نماید. در این مقاله به این ساختارها نشانگر­های اهمیت اطلاق می­گردد. با بررسی ۶۰ رونوشت از ارائه­های حقیقی فارسی مستخرج از پیکره سخن با بهره­گیری از روش تحقیق ترکیبی و مبتنی بر یک رویکرد پیکره- محور، مشخص شد که می­توان با استفاده از صفات ارزیابی و اسامی فرازبانی، ربط دادن مطالب به امتحان و دخیل کردن ارائه‌دهنده یا مخاطب در ارائه، مطالب مهم را پررنگ نمود. این برجسته‌سازی را می­توان با استفاده از ساختارهای خاصی که در یکی از پنج گروه «اسمی»، «فعلی»، «صفتی»، «قیدی» و «گوناگون» قرار می­گیرند، انجام داد. همچنین نتایج نشان داد، ربط دادن ارائه به مخاطب یا ارائه­دهنده، با استفاده از الگوهای فعلی، حتی مهم­تر از استفاده از روش‌های مستقیم برجسته‌سازی نکات مهم همچون صفات ارزیابی است. درنهایت، بر اساس نتایج به‌دست‌آمده مشخص شد که ساختارهای نشانگر اهمیت پس مرجع، از آنجا که مخاطب را قادر می­کنند از قبل برای پردازش و یادداشت‌برداری مطالب مهم برنامه‌ریزی کند، پرشمارتر هستند. واژه­های کلیدی: واژه-دستور، پیکره، ارائه علمی کلاسی فارسی [۱] استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه کوثر بجنورد، j.zare@kub.ui.ac.ir [2] دانشیار گروه زبان انگلیسی، دانشکده زبان­های خارجی، دانشگاه اصفهان (نویسنده مسئول)؛ abbaseslamirasekh@gmail.com [3] دانشیار گروه زبان انگلیسی، دانشکده زبان­های خارجی، دانشگاه اصفهان؛ dabaghi@fgn.ui.ac.ir

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.