مقاله موضوعات مذهبی در نقاشی های مدرن و پست مدرن( مطالعه موردی پُل گوگَن- فرانسیس بیکن- میمو پالادینو- رابرت گابر)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله موضوعات مذهبی در نقاشی های مدرن و پست مدرن( مطالعه موردی پُل گوگَن- فرانسیس بیکن- میمو پالادینو- رابرت گابر) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله موضوعات مذهبی در نقاشی های مدرن و پست مدرن( مطالعه موردی پُل گوگَن- فرانسیس بیکن- میمو پالادینو- رابرت گابر) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله موضوعات مذهبی در نقاشی های مدرن و پست مدرن( مطالعه موردی پُل گوگَن- فرانسیس بیکن- میمو پالادینو- رابرت گابر)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله موضوعات مذهبی در نقاشی های مدرن و پست مدرن( مطالعه موردی پُل گوگَن- فرانسیس بیکن- میمو پالادینو- رابرت گابر) :
تعداد صفحات :۲۴
یکی از زمینههای پژوهشهای میانرشتهای در حوزه فرهنگ، مطالعات مربوط به نسبت دین و هنر است. بهواقع میتوان دورههایی در تاریخ هنر مشاهده کرد که نقطه امتزاج مذهب و هنر هستند. هرچند این درهمآمیختگی هنر و مذهب همیشه در یک سطح نبود، اما بیشک مذهب یکی از بسترهای مهم خلق اثر هنری محسوب میشد. در دوران مدرن و پستمدرن اوضاع تغییر کردو مذهب و هنر دیگر همسو نبودند. دراینبین هنرمندانی بودند که نشانهها و یا روایتهای مذهبی را موضوع کار خود قرار دادند. هدف این پژوهش بررسی تحلیلی، تاریخی و اجتماعی هنر مدرن و پستمدرن است که به چگونگی نسبت هنر و مذهب در آثار چهار هنرمند مدرنیسم و پستمدرنیسم (پُل گوگَن، فرانسیس بیکن، میمو پالادینو، رابرت گابر) میپردازد. سؤال اصلی آن است که رابطه هنر مدرن و پستمدرن با آموزههای دینی، سیاسی و اخلاقی چگونه استوگزینش و چیدمان عناصر بصری به چه ترتیبی است؟ هنر مدرن میخواهد خود غایت خویش باشد نه وسیله تبلیغ و ترویج و تحکیم آموزههای سیاسی، دینی و اخلاقی. آنچه در اندیشه پستمدرن مطرح میگردد این است که باید از عقلها و بینشها و اندیشههای متکثر، بدون تلاش برای تأثیرگذاری، سخن به میان آورد. این تحقیق با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی انجامشده است و دادههای مورد نیاز آن از طریق اسناد و مدارک کتابخانهای گردآوری شده است و محقق نسبت به توصیف و تحلیل جامعه آماری پژوهش با مطالعه آثار نقاشی پُل گوگَن، فرانسیس بیکن، میمو پالادینو، رابرت گابر، به اهداف مورد نظر دست خواهد یافت. نتایج نشان میدهد، اثر هنری در خلأ خلق نمیشود، بلکه برآیندی از زمان، مکان و آگاهی دوران خالق آن است. در آثار هنریِ دوران مدرن اشارات مذهبی ریشه در نقد خردباوری دارد. آثار پستمدرنیسم ثمره سرهمبندی خودپسندان عناصری است که فقط به سبب ظاهر بصریشان در کنار یکدیگر قرار میگیرند و یا انتقادی رادیکال به آموزههای مذهبی دارند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.