مقاله نظریهپردازی در علم اطلاعات و دانششناسی با استفاده از روششناسی عمومی لینهام
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نظریهپردازی در علم اطلاعات و دانششناسی با استفاده از روششناسی عمومی لینهام دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نظریهپردازی در علم اطلاعات و دانششناسی با استفاده از روششناسی عمومی لینهام کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نظریهپردازی در علم اطلاعات و دانششناسی با استفاده از روششناسی عمومی لینهام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نظریهپردازی در علم اطلاعات و دانششناسی با استفاده از روششناسی عمومی لینهام :
تعداد صفحات :۱۳
هدف: تبیین نظریهپردازی در حوزه علم اطلاعات و دانششناسی با بهرهگیری از روششناسی عمومی لینهام. روششناسی: با استفاده از روش کتابخانهای و بهصورت تحلیلی، نظریهپردازی با روششناسی عمومی لینهام مورد مداقه قرار گرفت. یافتهها: لینهام در روششناسی خود، دو جنبه دانش و تجربه در حوزه تخصصی را بسیار مهم و کانون تمرکز نظریه میداند. بهزعم وی، نظریهپردازی یک نظام چرخهای و پویاست که در پنج مرحله شکلدهی مفهومی؛ عملیاتی کردن؛ تأیید یا رد؛ کاربرد؛ و پالایش و توسعه مداوم قابل صورتبندی است. رشتههای کاربردی همچون علم اطلاعات و دانششناسی که بیشتر پژوهشهای آنها از نوع کاربردی است، فاقد نظریه و نظریپردازی است. ابتکار روششناسی لینهام در پیوند ابعاد عملی و نظری در این حوزه علمی است. نتیجهگیری: با توجه به موضوعات مطرح در حوزه علم اطلاعات و دانششناسی و نیز قابلیتهای روششناسی عمومی لینهام چنین بهنظر میرسد که با این روششناسی بسیاری از الگوهای طرحشده در این حوزه قابلیت تبدیل شدن به نظریه را داشته باشند و بتوان از این روششناسی و مراحل پنجگانه آن در جهت تقویت نظریهپردازی در این حوزه بهره گرفت.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.