مقاله تأثیرحالات خُلقی کتابداران مرجع و امانت بر میزان رضایت در کتابخانههای دانشگاهی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیرحالات خُلقی کتابداران مرجع و امانت بر میزان رضایت در کتابخانههای دانشگاهی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیرحالات خُلقی کتابداران مرجع و امانت بر میزان رضایت در کتابخانههای دانشگاهی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیرحالات خُلقی کتابداران مرجع و امانت بر میزان رضایت در کتابخانههای دانشگاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیرحالات خُلقی کتابداران مرجع و امانت بر میزان رضایت در کتابخانههای دانشگاهی :
تعداد صفحات :۲۴
هدف: هدف این پژوهش بررسی تاثیر حالات روحی کتابداران دانشگاهی میز مرجع و امانت بر میزان رضایت مراجعان از خدمات آنهاست.روش/ رویکرد پژوهش: روش انجام این پژوهش پیمایشی است. جهت بررسی تأثیر عوامل روحی کتابداران، از پرسشنامه شخصیتسنج چندوجهی مینهسوتا استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را ۴۰ نفر از کتابداران بخش مرجع و بخش امانت کتابخانههای مرکزی۱۰ دانشگاه دولتی شهر تهران تشکیل میدهند. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از شیوههای آمار توصیفی (میانگین، واریانس، درصد، انحرافمعیار) و آمار استنباطی (همبستگی) استفاده شده است.یافته¬ها: این پژوهش به این نتیجه رسیده است که از بین تمام مقیاسهای MMPI ، دو مقیاس افسردگی و پسیکاستنی (اضطراب)، رابطه معناداری با متغیر میزان رضایت مراجعان از چگونگی ارائه خدمات و کیفیت کار کتابداران دارد، که این رابطه معکوس است؛ بدینمعنی که هر چه مقیاسهای افسردگی و اضطراب در کتابداران افزایش مییابد، میزان رضایت مراجعان کاهش مییابد و بالعکس.نتیجهگیری: کتابدارانی که بیشتر ساعات کاری خود را در ارتباط با مراجعان مختلف میگذرانند، به حالات روحی خود توجه ویژهای داشته باشند. در این میان مدیران کتابخانهها تأثیر بسیار زیادی میتوانند در ایجاد و حفظ شادابی و نشاط در کارمندان خود داشته باشند. مدیران با فراهم آوردن شرایط مناسب کاری میتوانند شرایط روحی مناسبی را برای کارمندان خود در کتابخانه ایجاد نمایند که این امر در بلندمدت باعث افزایش میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابداران خواهد شد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.