مقاله تأثیر معنویت اسلامی بر رفتار شهروندی سازمانی و تعیین نقش میانجی هویت سازمانی (مورد مطالعه: دبیران ورزش مقطع متوسط? شهر اصفهان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر معنویت اسلامی بر رفتار شهروندی سازمانی و تعیین نقش میانجی هویت سازمانی (مورد مطالعه: دبیران ورزش مقطع متوسط? شهر اصفهان) دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر معنویت اسلامی بر رفتار شهروندی سازمانی و تعیین نقش میانجی هویت سازمانی (مورد مطالعه: دبیران ورزش مقطع متوسط? شهر اصفهان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر معنویت اسلامی بر رفتار شهروندی سازمانی و تعیین نقش میانجی هویت سازمانی (مورد مطالعه: دبیران ورزش مقطع متوسط? شهر اصفهان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر معنویت اسلامی بر رفتار شهروندی سازمانی و تعیین نقش میانجی هویت سازمانی (مورد مطالعه: دبیران ورزش مقطع متوسط? شهر اصفهان) :

تعداد صفحات :۲۹

هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر معنویت اسلامی بر رفتار شهروندی ­سازمانی با نقش میانجی هویت ­سازمانی می‌باشد.جامع آماری این پژوهش را ­دبیران ورزش مقطع متوسط شهر اصفهان تشکیل دادند. جهت جمع­آوری اطلاعات از پرسش‌نامه استاندارد هویت ­سازمانی چنی(۱۹۸۷)، پرسش‌نامه استاندارد رفتار شهروندی سازمانی مشرف جوادی و یاوریان (۲۰۱۱) و پرسش‌نامه محقق‌ساخته­ معنویت اسلامی سازمانی استفاده شد. روایی پرسش‌نامه از روش روایی تشخیصی و پایایی نیز از روش پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار اسمارت-پی.ال.اس.اچ صورت گرفت. ضریب آلفای کرونباخ برای پرسش‌نامه معنویت اسلامی ۸۴/۰، پرسش‌نامه هویت ­سازمانی ۸۲/۰ و پرسش‌نامه رفتار شهروندی ­سازمانی ۸۹/۰ محاسبه شد. آزمون فرضیه­ها با استفاده از الگوی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار آموس ۱۸ انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که معنویت اسلامی بر هویت ­سازمانی و رفتار شهروندی ­سازمانی تأثیر دارد و هویت­ سازمانی نیز بر رفتار شهروندی­ سازمانی اثرگذار می‌باشد. همچنین، ­­هویت­ سازمانی به‌عنوان متغیر میانجی بین معنویت ­اسلامی و رفتار شهروندی ­سازمانی، تأثیرگذار می‌باشد. نتایج ­حاکی از این است که ارتباط مثبت و مستقیمی بین معنویت اسلامی، هویت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی وجود دارد. شایان‌ذکر است که یافته‌های این پژوهش برای مسئولان آموزش‌و‌پرورش درجهت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و ارتقای سطح رفتارهای معلمان کاربرد دارد. با توجه به یافته‌ها، توجه به مباحث فرهنگی و دینی حاکم بر جامعه مانند معنویت اسلامی­ در برنامه‌ریزی‌های مدیران این نهاد ­­ضرروی می‌باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.