مقاله تأثیر تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر :
تعداد صفحات :۲۴
هدف از پژوهش حاضر، بررسی مقاله تأثیر تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر بود. بدینمنظور، ۲۴ کودک دختر و پسر (گروه تجربی ۱۲ نفر و گروه کنترل ۱۲ نفر) کمتوان ذهنی آموزشپذیر شهر اصفهان (میانگین سنی۲۲/۱±80/8 سال و ضریب هوشی ۹۲/۱±73/66) بهصورت هدفمند انتخاب شدند. شرکتکنندگان براساس ضریب هوشی ثبتشده و عملکرد خود در پرسشنامه رشد اجتماعی (پرسشنامه رشد اجتماعی وایلند) همسان گشته و در گروههای تجربی و کنترل قرار گرفتند. گروه تجربی بهمدت هشت هفته، هر هفته سه جلس ۴۵ دقیقهای و درمجموع، ۲۴ جلسه در برنامه تمرینات ادراکی ـ حرکتی شرکت نمود و گروه کنترل به فعالیتهای روزمر خود پرداخت. شایانذکر است که جمعآوری اطلاعات شرکتکنندگان بهشکل پیشآزمون و پسآزمون انجام گرفت و بهمنظور مقایس دو گروه از روش آماری تحیل کوواریانس استفاده گردید (۰.۰۵>P). نتایج نشان میدهد که بین عملکرد دو گروه تجربی و کنترل در رشد اجتماعی کلی تفاوت معناداری بهلحاظ آماری وجود دارد (P=0.004)؛ بنابراین، میتوان گفت تمرینات ادراکی ـ حرکتی میتواند برنام مناسبی جهت افزایش رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.