مقاله تأثیر دست‌کاری فاصله و عرض هدف بر یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال: با تاکید بر شاخص دشواری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر دست‌کاری فاصله و عرض هدف بر یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال: با تاکید بر شاخص دشواری دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر دست‌کاری فاصله و عرض هدف بر یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال: با تاکید بر شاخص دشواری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر دست‌کاری فاصله و عرض هدف بر یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال: با تاکید بر شاخص دشواری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر دست‌کاری فاصله و عرض هدف بر یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال: با تاکید بر شاخص دشواری :

تعداد صفحات :۲۷

هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش شاخص دشواری در یادگیری مهارت حرکتی بود. به‌ویژه فرض شد که نسبت فاصله ـ عرض هدف (ID) که عامل مشهودی در زمان حرکت است می‌تواند عامل تعین‌کننده‌ای در یادگیری حرکتی باشد و هنگامی که نسبت فاصله ـ عرض هدف حفظ می‌شود یادگیری بالاتری به نسبت زمانی‌که فقط یک عامل تغییر می‌کند انجام می‌گیرد. بدین منظور در این پژوهش، ۷۱ پسر ۹ تا ۱۲ ساله که هیچ‌گونه سابقه در زمینه بسکتبال نداشتند در ۹ گروه به تمرین پرتاب آزاد بسکتبال با شاخص‌های دشواری مختلف (شاخص‌های دشواری یکسان، ساده‌تر و سخت‌تر از شرایط استاندارد) پرداختند. پس از اجرای ۲۰۰ کوشش در قالب ۱۰ بلوک ۲۰ کوششی، آزمون انتقال با فاصله و عرض هدف استاندارد از شرکت‌کنندگان به‌عمل آمد. نتایج تحلیل کواریانس بر نمرات آزمون انتقال گروه‌ها نشان از یادگیری بهتر در گروه‌هایی که با شاخص دشواری ثابت تمرین کرده بودند داشت. چنین استنباط می‌شود که نسبت فاصله ـ عرض هدف در به‌دست آوردن راهبرد کنترلی که در‌ طول تمرین به‌کار می‌رود موثر می‌باشد. از نتایج این پژوهش به‌نظر می‌رسد شاخص دشواری و حفظ این نسبت ها، عامل موثری در افزایش میزان یادگیری می‌باشد. پیشنهاد می‌شود مربیان برای افزایش میزان یادگیری با حفظ شاخص دشواری تکلیف، به آموزش مهارت بپردازند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.