مقاله بررسی ارتباط بین بازپردازش خود‌آگاه و عملکرد ورزشی تحت فشار روانشناختی: آزمون نظریه بازپردازش خود‌آگاه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ارتباط بین بازپردازش خود‌آگاه و عملکرد ورزشی تحت فشار روانشناختی: آزمون نظریه بازپردازش خود‌آگاه دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ارتباط بین بازپردازش خود‌آگاه و عملکرد ورزشی تحت فشار روانشناختی: آزمون نظریه بازپردازش خود‌آگاه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ارتباط بین بازپردازش خود‌آگاه و عملکرد ورزشی تحت فشار روانشناختی: آزمون نظریه بازپردازش خود‌آگاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ارتباط بین بازپردازش خود‌آگاه و عملکرد ورزشی تحت فشار روانشناختی: آزمون نظریه بازپردازش خود‌آگاه :

تعداد صفحات :۲۴

هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین بازپردازش خود­آگاه و عملکرد ورزشی تحت فشار روانشناختی بود. ۲۴ دانش آموز دبیرستانی داوطلب، مقیاس بازپردازش خود­آگاه ویژه حرکت (MSRQ) را تکمیل نمودند و بر اساس نمره آن در دو گروه باز­پردازشگر آگاهانه بالاتر (الف) و پایین­تر(ب) قرار گرفتند. پس از اجرای ۳۰۰ کوشش مهارت تاپ اسپین تنیس روی میز در مرحله اکتساب و بدون ارائه دستورالعمل (یادگیری اکتشافی)، آزمون یادداری فوری و انتقال تحت فشار روانشناختی اجرا شد. پس از پایان آزمون انتقال، پروتکل راهبردی اخباری و پرسش­نامه اضطراب حالتی رقابتی در دو مرحله (قبل از جلسه سوم اکتساب و پس از آزمون انتقال) توسط هر یک از شرکت­کنندگان تکمیل شد. مقایسه گروه­ها در مرحله اکتساب با آزمون تحلیل واریانس مختلط (۳×2) (جلسه×گروه)، در مراحل آزمون و فاکتور­های روانشناختی با آزمون tمستقل و در مقایسه بین مراحل با آزمون tوابسته صورت گرفت. تحلیل­های آماری و رسم نمودار با استفاده از نرم­افزار­های SPSS 11.5 و Exell صورت گرفت. نتایج، تفاوت معناداری را بین گروه­ها در مراحل اکتساب و آزمون یادداری فوری نشان نداد در حالی­که در هر گروه پیشرفت عملکرد در مراحل اکتساب مشاهده شد. در آزمون انتقال، عملکرد گروه ب نسبت به گروه الف بهتر بود و به علاوه بر خلاف گروه ب، گروه الف در مقایسه با آزمون یادداری فوری افت عملکرد را در آزمون انتقال تحت استرس روانشناختی تجربه کردند. مقایسه پرسش­نامه اضطراب حالتی رقابتی قبل و بعد از مداخله استرس نشان داد که مداخله استرس اثر بخش بود. بین نمره پرسش­نامه بازپردازش خود­آگاه هر دو گروه با شمار قواعد کلامی و عملکردشان تحت فشار همبستگی معنادار (و به ترتیب مثبت و منفی) وجود داشت. نتایج حاکی از این بود که مقیاس باز­پردازشگر خود­آگاه ویژه حرکت با افت عملکرد تحت فشار روانشناختی همبستگی منفی دارد و بازپردازش خود­آگاه دانش آشکار مرتبط با مهارت، مسئول افت عملکرد تحت فشار روانشناختی بود که به نظر می رسد این عامل ویژگی فردی به شمار می­آید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.