مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دورههای آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دورههای آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دورههای آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دورههای آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دورههای آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت) :
تعداد صفحات :۱۸
مطالعه حاضر با هدف بررسی سطح نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دورههای آموزشی- ترویجی برگزار شده در زمینهی حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی و تحلیل عوامل مؤثر بر آن در دهستان میاندشت شهرستان کاشان انجام شده است. جامعه هدف در این پژوهش شامل ۹۵۳ نفر از گندمکاران دهستان میاندشت شهرستان کاشان میباشند. با توجه به پراکنش جامعه آماری تحقیق از روش نمونهگیری تصادفی ساده برای گزینش یک نمونه معرف استفاده شد. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان ۲۷۵ نفر تعیین شد. دادههای این پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه که روایی آن به وسیلهی پانل متخصصان و پایایی آن از طریق انجام مطالعه راهنما و محاسبهی ضریب آلفای کرونباخ تأیید شده بود، جمعآوری گردید. مقادیر آلفای کرونباخ برای بخشهای مختلف پرسشنامه بالاتر از ۷/۰ محاسبه گردید. مهمترین یافتههای این مطالعه نشان داد که بین متغیرهای سطح تحصیلات، سطح کل اراضی، کل درآمد سالانه، درآمد سالانه کشاورزی و رضایتمندی از برنامههای آموزشی- ترویجی با متغیر نگرش پیرامون اثرات دورههای آموزشی- ترویجی برگزار شده در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی ارتباط مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین متغیرهای مستقل سطح کل اراضی، کل درآمد سالانه، درآمد سالانه کشاورزی و رضایتمندی از برنامههای آموزشی- ترویجی به طور تعاملی، توانایی توضیح حدود ۴۶ درصد از تغییرات متغیر وابستهی نگرش پیرامون اثرات دورههای آموزشی- ترویجی برگزار شده در زمینهی حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی را دارا میباشند. برپایهاینیافتهها،مسئولان با آگاهی از عناصروفعالیتهایمؤثردر حفظ و احیاء منابع طبیعی قادر خواهند بود رویکردهای آموزشی- ترویجی مناسبی را در جهت مدیریت پایدار و بهرهبرداری خردمندانه از این منابع اتخاذ نمایند. از مهمترین کاربردهای این پژوهش میتوان به ارتقاء سطح نگرش گندمکاران پیرامون حفاظت، احیاء و توسعه پایدار منابع طبیعی، بهبود وضعیت معیشتی آنان و توجه بیشتر به اقتصاد غیرزراعی در روستاها اشاره نمود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.