مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دوره‌های آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دوره‌های آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دوره‌های آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دوره‌های آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دوره‌های آموزشی-ترویجی در حفاظت و احیاء منابع طبیعی و بررسی عوامل موثر بر آن(مطالعه موردی:دهستان میاندشت) :

تعداد صفحات :۱۸

مطالعه حاضر با هدف بررسی سطح نگرش گندمکاران پیرامون اثرات دوره­های آموزشی- ترویجی برگزار شده در زمینه­ی حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی و تحلیل عوامل مؤثر بر آن در دهستان میاندشت شهرستان کاشان انجام شده است. جامعه هدف در این پژوهش شامل ۹۵۳ نفر از گندمکاران دهستان میاندشت شهرستان کاشان می­باشند. با توجه به پراکنش جامعه آماری تحقیق از روش نمونه­گیری تصادفی ساده برای گزینش یک نمونه معرف استفاده شد. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان ۲۷۵ نفر تعیین شد. داده­های این پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه که روایی آن به وسیله­ی پانل متخصصان و پایایی آن از طریق انجام مطالعه راهنما و محاسبه­ی ضریب آلفای کرونباخ تأیید شده بود، جمع­آوری گردید. مقادیر آلفای کرونباخ برای بخش­های مختلف پرسشنامه بالاتر از ۷/۰ محاسبه گردید. مهمترین یافته­های این مطالعه نشان داد که بین متغیرهای سطح تحصیلات، سطح کل اراضی، کل درآمد سالانه، درآمد سالانه کشاورزی و رضایت­مندی از برنامه­های آموزشی- ترویجی با متغیر نگرش پیرامون اثرات دوره­های آموزشی- ترویجی برگزار شده در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی ارتباط مثبت و معنی­داری وجود دارد. همچنین متغیرهای مستقل سطح کل اراضی، کل درآمد سالانه، درآمد سالانه کشاورزی و رضایت­مندی از برنامه­های آموزشی- ترویجی به طور تعاملی، توانایی توضیح حدود ۴۶ درصد از تغییرات متغیر وابسته­ی نگرش پیرامون اثرات دوره­های آموزشی- ترویجی برگزار شده در زمینه­ی حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی را دارا می­باشند. برپایهاینیافته­ها،مسئولان با آگاهی از عناصروفعالیت­هایمؤثردر حفظ و احیاء منابع طبیعی قادر خواهند بود رویکردهای آموزشی- ترویجی مناسبی را در جهت مدیریت پایدار و بهره­برداری خردمندانه از این منابع اتخاذ نمایند. از مهم­ترین کاربردهای این پژوهش می­توان به ارتقاء سطح نگرش گندمکاران پیرامون حفاظت، احیاء و توسعه پایدار منابع طبیعی، بهبود وضعیت معیشتی آنان و توجه بیشتر به اقتصاد غیرزراعی در روستاها اشاره نمود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.