مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق :
تعداد صفحات :۱۶
هدف از این تحقیق توصیفی- تحلیلی، یافتن نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در اجرای کشاورزی دقیق است. جامعه آماری شامل همهی ۲۳۴ کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در رشتههای (زراعت، باغبانی، ترویج، مکانیزاسیون و فنی مهندسی) استان گیلان بود. حجم نمونه با استفاده از جدول حداقل حجم نمونه بارتلت و همکاران، ۱۳۳ تن تعیین شد، که این شمار با روش نمونهگیری خوشهای متناسب، انتخاب شدند. هریک از مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانهای استان گیلان به عنوان یک خوشه در نظر گرفته شدند که ترکیبی از کارکنان با تخصصها و گرایشهای شغلی متفاوت بودند. بهمنظور سنجش نیازهای آموزشی پاسخگویان از پرسشنامه مبتنی بر مدل نیازسنجی بوریچ استفاده شد. برای بررسی روایی محتوایی، پرسشنامه اولیه در اختیار چند تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دانشگاه گیلان و کارشناسان کشاورزی قرار داده شد و نظرهای اصلاحی در پرسشنامه لحاظ شد. بهمنظور بررسی پایایی پرسشنامه، از روش آلفای کرونباخ استفاده شد (۸۹/۰=α). تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS21 انجام شد. نتایج نشان دادند که اطلاعات و بهکارگیری فناوریهای مرتبط با سامانه اطلاعات جغرافیاییGIS ، آگاهی و بهکارگیری فناوریهای مرتبط با نقشههای عملکرد محصول و آگاهی و بهکارگیری فناوریهای مرتبط با نقشههای خاکشناسی کشتزار بهترتیب بهعنوان مهمترین موضوعهای اولویتدار برای آموزش کارشناسان برای اجرای کشاورزی دقیق مورد توجه قرار گرفتند. همچنین، آگاهی و بهکارگیری فناوریهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در آخرین اولویت آموزشی قرار گرفت. نمرهها اولویت محاسبهشده نشان میدهد که همهی هفده موضوع مورد بررسی در نیازسنجی آموزشی در زمینهی دانش و مهارت کشاورزی دقیق در سطح بالای نیاز قرار دارند. آزمونهای منویتنی و کروسکال والیس نشان دادند که به غیر از متغیر رشته تحصیلی، سایر متغیرها بر نیاز آموزشی کارشناسان تأثیر معنیداری در سطح خطای ۰۵/۰ نداشتند. پس درخصوص نیازهای آموزشی اتفاقنظر وجود داشت.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.