مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق :

تعداد صفحات :۱۶

هدف از این تحقیق توصیفی- تحلیلی، یافتن نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در اجرای کشاورزی دقیق است. جامعه آماری شامل همه­ی ۲۳۴ کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در رشته‌های (زراعت، باغبانی، ترویج، مکانیزاسیون و فنی مهندسی) استان گیلان بود. حجم نمونه با استفاده از جدول حداقل حجم نمونه بارتلت و همکاران، ۱۳۳ تن تعیین شد، که این شمار با روش نمونه­گیری خوشه­ای متناسب، انتخاب شدند. هریک از مدیریت­های جهاد کشاورزی شهرستان­های استان گیلان به عنوان یک خوشه در نظر گرفته شدند که ترکیبی از کارکنان با تخصص­ها و گرایش­های شغلی متفاوت بودند. به‌منظور سنجش نیازهای آموزشی پاسخگویان از پرسشنامه مبتنی بر مدل نیازسنجی بوریچ استفاده شد. برای بررسی روایی محتوایی، پرسشنامه اولیه در اختیار چند تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دانشگاه گیلان و کارشناسان کشاورزی قرار داده ­شد و نظرهای اصلاحی در پرسش­نامه لحاظ شد. به‌منظور بررسی پایایی پرسشنامه، از روش آلفای کرونباخ استفاده شد (۸۹/۰=α). تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از نرم­افزار SPSS21 انجام شد. نتایج نشان‌ دادند که اطلاعات و به­کارگیری فناوری‌های مرتبط با سامانه اطلاعات جغرافیاییGIS ، آگاهی و به­کارگیری فناوری‌های مرتبط با نقشه‌های عملکرد محصول و آگاهی و به­کارگیری فناوری‌های مرتبط با نقشه‌های خاک‌شناسی کشتزار به‌ترتیب به‌عنوان مهم‌ترین موضوع­های اولویت‌دار برای آموزش کارشناسان برای اجرای کشاورزی دقیق مورد توجه قرار گرفتند. هم­چنین، آگاهی و به­کارگیری فناوری‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در آخرین اولویت آموزشی قرار گرفت. نمره­ها اولویت محاسبه­شده نشان می­دهد که همه­ی هفده موضوع مورد بررسی در نیازسنجی آموزشی در زمینه­ی دانش و مهارت کشاورزی دقیق در سطح بالای نیاز قرار دارند. آزمون­های من­ویتنی و کروسکال والیس نشان دادند که به غیر از متغیر رشته تحصیلی، سایر متغیرها بر نیاز آموزشی کارشناسان تأثیر معنی­داری در سطح خطای ۰۵/۰ نداشتند. پس درخصوص نیازهای آموزشی اتفاق­نظر وجود داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.