مقاله تأثیر فناوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور لرستان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر فناوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور لرستان دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر فناوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور لرستان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر فناوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور لرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر فناوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور لرستان :
تعداد صفحات :۲۲
روشهای آموزش مبتنی بر فنآوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی، از روشهای فعال آموزشی هستند که در پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تأثیر دارند. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر این آموزشها انجام شد که به روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و گروه آزمودنی و گواه انجام شد. جامعهی آماری ۱۱۰ تن دانشجویان رشته کشاورزی گرایش اقتصاد کشاورزی دانشگاههای پیام نور لرستان بود که در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۴- ۱۳۹۳ درس روشهای تحقیق در اقتصاد کشاورزی را داشتند. شمار نمونه با استفاده از فرمول کوکران ۶۰ تن تعیین شد و با روش نمونهگیری تصادفی ساده برای تحقیق انتخاب شدند و به طور تصادفی در سه گروه (دو گروه آزمودنی و یک گروه گواه) گمارش شدند که در هر کدام از گروههای آزمودنی و گواه ۲۰ دانشجو گنجانده شد. همهی گروهها آزمون مدرس ساختهی پیشرفت تحصیلی و پرسشنامهی خودکارآمدی شرر و همکاران(۱۹۸۲) را به عنوان پیش آزمون، پس آزمون و پی-گیری تکمیل کردند. گروههای آزمودنی به طور جداگانه ۱۰ نشست ۸۰ دقیقهای با فنآوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی، درس روشهای تحقیق در اقتصاد کشاورزی را آموزش دیدند، درس روشهای تحقیق در کشاورزی به صورت تصادفی از بین درسهای همگانی نظری که به صورت نیمه حضوری در دانشگاه پیام نور برگزار میشود برای مطالعه انتخاب شد. دادهها با نرم افزار SPSS نسخه ۱۹ پردازش شدند. یافتهها نشان دادند که بین میانگین رتبهی نمرههای پس آزمون و پیگیری گروههای آزمودنی و گواه در هر دو متغیر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تفاوت معناداری وجود داشت. هر دو روش آموزشی توانستند افزون بر ارتقای پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان، توانایی دانشجویان را در انجام پژوهش به صورت عملی بیشتر کرده و کلاسهای این درس را از حالت سنتی معمول خارج کرده و یادگیری نظری درس روش تحقیق، دانشجویان را با مرحلههای عملی آشنا کند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.