مقاله سازههای ارتباطی و اطلاعرسانی اثرگذار بر نیازهای آموزشی باغداران شهرستان شازند
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سازههای ارتباطی و اطلاعرسانی اثرگذار بر نیازهای آموزشی باغداران شهرستان شازند دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سازههای ارتباطی و اطلاعرسانی اثرگذار بر نیازهای آموزشی باغداران شهرستان شازند کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سازههای ارتباطی و اطلاعرسانی اثرگذار بر نیازهای آموزشی باغداران شهرستان شازند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سازههای ارتباطی و اطلاعرسانی اثرگذار بر نیازهای آموزشی باغداران شهرستان شازند :
تعداد صفحات :۲۶
یکی از راههای توانمندسازی باغداران و ارتقای بهرهوری بخش باغی کشور، طراحی و اجرای آموزشهای موردنیاز باغداران این بخش میباشد و برای این کار شناسایی نیازهای آموزشی آنها ضرورت دارد. هدف این تحقیق علی- رابطهای سنجش نیازهای آموزشی باغداران و عاملهای اثرگذار بر آن بود. جامعهی آماری تحقیق را ۱۵۷۵ نفر از باغداران شهرستان شازند به عنوان یکی از قطبهای تولیدات باغی در استان مرکزی در سال ۱۳۹۵ تشکیل دادند که با استفاده از فرمول کوکران و با استفاده از روش نمونهگیری چندمرحلهای تصادفی، ۱۵۰ باغدار گزینش و بررسی شدند. ابزار تحقیق پرسشنامهای چندبخشی بود که روایی آن با نظرسنجی از متخصصان تأیید شد و با انجام آزمون پیشآهنگ با ۳۰ باغدار و محاسبه ضریب تتای ترتیبی (۹/۰=) برای بخش سنجش نیاز پایایی آن تأیید شد. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS21 پردازش شدند و از آمار توصیفی و تحلیلی برای دستیابی به هدفهای تحقیق استفاده شد. نتیجه نشان داد که سطح نیاز آموزشی ۷/۸۶ درصد از باغداران در حد زیاد بود و تشخیص زمان مناسب مبارزه شیمیایی با آفات و بیماریها، تشخیص نوع سم مناسب برای مدیریت مبارزه با آفات و بیماریها و شناخت انواع آفات و حشرات زیانآور و غیر زیانآور باغی به ترتیب اهمیت در رتبههای اول تا سوم نیازهای آنان قرار داشتند. متغیرهای تحصیلات، شمار کارگاههای شرکت کرده، شمار درختان باغ (سیب، هلو و انگور)، ویژگیهای اجتماعی (میزان مشارکت، اعتماد و رهبری اجتماعی)، میزان دریافت اطلاعات از منبعهای اطلاعاتی و از رسانههای ارتباطی دارای همبستگی منفی معنیدار و متغیرهای سن و اندازه خانوار دارای همبستگی مثبت معنیدار با نیاز آموزشی بودند. برپایه تحلیل رگرسیون ترتیبی، سه متغیر تحصیلات، میزان دریافت اطلاعات از منابع اطلاعاتی و میزان دریافت اطلاعات از رسانههای ارتباطی سطح احتمال نیاز آموزشی باغداران را تحت تأثیر قرار میدهند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.