مقاله هماهنگی آوایی در دو جزء ۱۶ و ۱۷ قرآن کریم بر اساس نظریهی موریس گرامون
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله هماهنگی آوایی در دو جزء ۱۶ و ۱۷ قرآن کریم بر اساس نظریهی موریس گرامون دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله هماهنگی آوایی در دو جزء ۱۶ و ۱۷ قرآن کریم بر اساس نظریهی موریس گرامون کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله هماهنگی آوایی در دو جزء ۱۶ و ۱۷ قرآن کریم بر اساس نظریهی موریس گرامون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله هماهنگی آوایی در دو جزء ۱۶ و ۱۷ قرآن کریم بر اساس نظریهی موریس گرامون :
تعداد صفحات :۴۱
چکیده گاهی تکرار واجها و هجاها با اندیشه و مفهوم مولف تناسب دارد و به همین سبب برجستگی و تشخص در کلام و متون ادبی را افزون و مخاطب را جذب میکند. تکرار صامتها و مصوتها تحت عنوان هماهنگی آوایی، قدرت القای معانی خاصی را دارند که زبانشناس فرانسوی موریس گرامون به این مسأله پرداخته و ابراز داشته است که شاعر و نویسنده با به کارگیری واژگانی که از واجهای مشابهای تشکیل شدهاند، تصاویر ذهنی خویش را بدون شرح جزئیات، به خوبی تداعی میکنند. پژوهش حاضر با تکیه بر نقد فرمالیست و نظریهی گرامون با روش توسعهای- کاربردی، دو جزء مبارکهی ۱۶ و ۱۷ قرآن کریم را مورد بررسی قرار داده و بیان میدارد که هماهنگی آوایی روشی است که میتواند به مؤلف کمک رساند که معنا را از طریق فرم و ساختار ادبی بدون اطناب کلام به مخاطب منتقل کند. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که قرآن کریم نیز از این ویژگی برخوردار است و انتقال مقصود و معنا با تکرار واکهها و همخوانها، تأثیر ژرفی بر خواننده گذاشته و وی را به سوی معنا رهنمون ساخته است؛ همچنین بررسیها نشان میدهد که بیشترین بسامد در میان واکهها، مختص واکهی درخشان برای بیان عظمت و شکوه خدای متعال و در میان همخوانها، مختص همخوان سایشی میباشد که برای تداعی حس تشویش و اضطراب کافران و مشرکان به کار رفته است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.