مقاله همگرایی آستانهای و انتقال نامتقارن قیمت: کاربردی برای بازار گوشت گوساله در استان آذربایجان شرقی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله همگرایی آستانهای و انتقال نامتقارن قیمت: کاربردی برای بازار گوشت گوساله در استان آذربایجان شرقی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله همگرایی آستانهای و انتقال نامتقارن قیمت: کاربردی برای بازار گوشت گوساله در استان آذربایجان شرقی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله همگرایی آستانهای و انتقال نامتقارن قیمت: کاربردی برای بازار گوشت گوساله در استان آذربایجان شرقی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله همگرایی آستانهای و انتقال نامتقارن قیمت: کاربردی برای بازار گوشت گوساله در استان آذربایجان شرقی :
تعداد صفحات :۲۵
انتقال نامتقارن قیمت با افزایش حاشیه بازار، رفاه تولیدکنندگان و مصرفکنندگان را تحت تأثیر قرار داده و کارایی نظام بازاریابی را کاهش میدهد. به همین دلیل تجزیه و تحلیل انتقال قیمت هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی دارای اهمیت است. در همین راستا، این پژوهش، چگونگی انتقال قیمت بین سطوح خردهفروشی و سرمزرعه گوشت گوساله در استان آذربایجانشرقی را با استفاده از قیمتهای هفتگی در دوره زمانی فروردین ۱۳۷۷ تا اسفند ۱۳۹۰، مورد بررسی قرار داده است. برای این منظور از رهیافت همگرایی آستانهای بهره گیری شده است. نتایج آزمونهای Sup-F و Sup-LR وجود ارتباط همگرایی غیرخطی بین این دو سطح قیمت را نشان میدهد. همچنین تصریح تابعی برای الگوهای تک متغیره بر پایه آزمون Sup-F و برای الگوی چندمتغیره TVAR بر پایه آزمون Sup-LR صورت گرفت که نتایج مؤید مناسب بودن الگوی دو نظامه میباشد. نتایج الگوهای TAR و-TARM دو نظامه، نشان داد که رفتار تعدیلها آستانهای بوده و قیمتهای خردهفروشی با افزایش قیمتهای سرمزرعه با شتاب بیشتری نسبت به کاهشهای آن تغییر میکنند. نتایج الگو TVAR نیز نشان داد سازوکار انتقال قیمت آستانهای است. همچنین نتایج این الگو بیانگر تأثیرپذیری قیمتهای سرمزرعه از تغییرات قیمتهای خردهفروشی بوده و با بررسی دوسویه رابطه بین قیمتهای خردهفروشی و سرمزرعه، مزیت بهکاربردن الگوهای چندمتغیره را اثبات نمود. از آنجا که به نظر میرسد انتقال نامتقارن قیمت در بازار این محصول به دلیل وجود ساختار غیر رقابتی در صنعت کشتارگاهی به وجود آمده باشد، پیشنهاد میشود با سیاستهای حمایتی، توان چانهزنی تولیدکنندگان افزایش داده شود. همچنین تشکیل تعاونیهای بازاریابی محصولات کشاورزی متشکل از کشاورزان میتواند راهحل مناسبی برای رفع این نارسایی باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.