مقاله امکان‌سنجی تشکیل بازار نوین ساحلی انواع ماهیان استخوانی در استان مازندران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله امکان‌سنجی تشکیل بازار نوین ساحلی انواع ماهیان استخوانی در استان مازندران دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله امکان‌سنجی تشکیل بازار نوین ساحلی انواع ماهیان استخوانی در استان مازندران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امکان‌سنجی تشکیل بازار نوین ساحلی انواع ماهیان استخوانی در استان مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله امکان‌سنجی تشکیل بازار نوین ساحلی انواع ماهیان استخوانی در استان مازندران :

تعداد صفحات :۲۴

سنتی بودن بازارهای ماهیان استخوانی، سهم پایین صیادان از فروش صید و در مقابل، وضع نامناسب بازار ماهیان و قیمت بالای ماهی در این بازارها، از مشکلات عمده بازار ماهیان در استان مازندران می‌باشد. در این بازار نارضایتی مصرف‌کننده و صیاد به طور همزمان، مشکل چالش‌برانگیزی را پیش‌روی سیاست‌گذاران قرار داده است. توجه به علائق مصرف‌کننده و حذف حلقه‌های زائد، یکی از مهمترین فاکتورهای کارایی بازار و بهبود سهم تولیدکننده (صیاد) خواهد بود. طراحی بازارهای ساحلی و فروش ماهیان صید شده در این بازار، علاوه بر تأمین ماهی تازه و سالم‌تر برای مصرف‌کننده، رضایت بیشتر آن را به جهت جذابیت اینگونه بازارهای کنار دریا ایجاد خواهد کرد. براین اساس، این مطالعه به امکان‌سنجی تشکیل بازار ساحلی انواع ماهیان استخوانی در استان مازندران در سال ۱۳۹۱ می‌پردازد. برای این منظور تعداد ۶۸۴ پرسشنامه به روش نمونه گیری خوشه‌ای دو مرحله‌ای بین نواحی ساحلی و غیر ساحلی استان جمع‌اوری گردید. نتایج این مطالعه براساس تحلیل الگوی لوجیت نشان داد که در بازار ساحلی ماهی سفید، کفال و کپور، در بهترین حالت مصرف‌کننده حاضر به پرداخت به ترتیب ۴۱۸/۱۶، ۶۵۷/۱۴ و ۱۹۷/۱۳ درصد بیشتر از میانگین قیمت‌ها خواهند بود. همچنین در بدترین سناریو نیز مصرف‌کنندگان حاضر به پرداخت به ترتیب ۶۳۴/۷، ۲۸۰/۶ و ۲۴۳/۵ درصد می‌باشند. در بازار غیر ساحلی نیز نتایج نشان داد که در بهترین سناریو، مصرف‌کنندگان برای تشکیل بازار ساحلی حاضر به پرداخت ۳۰۲/۱۴، ۵۹۰/۱۲ و ۱۸۵/۱۱ درصد و در بدترین سناریو حاضر به پرداخت به ترتیب ۲۴۳/۵، ۰۲۱/۶ و ۹۹۵/۳ درصد بیشتر از میانگین قیمت‌ها خواهند بود. لذا براین اساس تشکیل بازار ساحلی باتوجه به کاهش هزینه‌های انتقال به بازارهای عمده و خرده‌فروشی و در راستای افزایش سهم صیادان از بازار ضروری خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.