مقاله تأثیر عامل حدس بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر عامل حدس بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر عامل حدس بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر عامل حدس بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر عامل حدس بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده:
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر عامل حدس بر عملکرد تحصیلی دانش­آموزان دوره متوسطه اول است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری، شامل کلیه دانش­آموزان دختر دوره متوسطه اول شهرستان مشگین­شهر که در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۴ مشغول به تحصیل می‌باشد. با روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای تعداد ۴۲۱ نفر از دانش­آموزان دختر به­عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها،برای انجام این پژوهش از یک آزمون چهار­گزینه­ای پیشرفت تحصیلی مربوط به درس ریاضیات اول دبیرستان استفاده شد. به­منظور تجزیه ‌و تحلیل داده­های جمع‌آوری‌شده، از شاخص­های آمار توصیفی؛ میانگین و انحراف معیار و از آمار استنباطی؛ روش­های آماری همبستگی پیرسون و آزمون t وابسته استفاده شده است. برای تحلیل از نرم­افزارهای SPSS ,BILOGاستفاده شد. یافته­ها نشان داد که دستورالعمل آزمون و به­تبع آن شیوه نمره­گذاری متناسب با آن بر میزان برآورد پارامتر C مؤثر است و این تأثیر معنادار است.در سطوح پایین توانایی (۳ تا ۵/۱-) عملکرد دانش­آموزان در اجرای اول (بدون حدس) نسبت به اجرای دوم (همراه با حدس)، بهتر است اما در سطوح میانی و بالایی توانایی این نتیجه عکس می­شود. روایی نمره­های آزمون در سطوح (۲۵/۰ پایین) کمتر و در سطوح (۲۵/۰ بالا) بهتر است و دقت برآورد توانایی در اجرای اول (بدون حدس) بیشتر از اجرای دوم (همراه با حدس) است. بررسی و مقایسه واریانس­های وابسته در دو اجرا نشان می­دهد که گروه قوی نسبت به گروه ضعیف، به­طور یکسان عمل نکرده­اند و میزان برآورد توانایی آن­ها پراکندگی بیشتری را در هر اجرا نشان می­دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.