مقاله طراحی و عاملیابی پرسشنامه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان براساس آموزههای اسلامی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله طراحی و عاملیابی پرسشنامه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان براساس آموزههای اسلامی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله طراحی و عاملیابی پرسشنامه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان براساس آموزههای اسلامی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طراحی و عاملیابی پرسشنامه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان براساس آموزههای اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله طراحی و عاملیابی پرسشنامه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان براساس آموزههای اسلامی :
تعداد صفحات :۲۸
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر ساخت و عاملیابی پرسشنامه مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان مقطع ابتدایی (پایههای چهارم، پنجم و ششم) از دیدگاه معلمان مبتنی بر آموزههای اسلامی بود.
مواد و روش: ۱۲۰ نفر از معلمان پایههای چهارم، پنجم و ششم مقطع ابتدایی شهرستان دماونددر سال ۱۳۹۴ به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. پرسشنامه مهارت های اجتماعی مبتنی بر آموزه های اسلامی بر اساس مولفه های ارتباط با خدا، اندیشه ورزی، استقامت حق محورانه، مهارت های ارتباطی، مقابله مذهبی، کنترل نفس و تعامل با محیط ساخته شد. ۱۲۰ شرکت کننده پرسشنامه مذکور را تکمیل کردند.
یافتهها: بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش واریماکس و با روش تحلیل مولفههای اصلی، چهار عامل مهارتهای ارتباطی(۱۵ سؤال)، حسن سلوک(۱۰ سؤال)، اندیشهورزی(۹ سؤال)، و تلاش برای تغییر شرایط(۶ سؤال)، شناسایی شد. سهم هر یک از عامل های شناسایی شده در تبیین واریانس کل به ترتیب برابر با ۶۳۰/۳۱، ۷۸۵/۱۲، ۱۵۷/۷ و ۴۹۹/۶ بود. همسانی درونی مولفه های مذکور با روش ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب معادل ۹۳۲/۰، ۸۵۴/۰، ۸۷۳/۰ و ۷۱۱/۰ به دست آمد که بیانگر همسانی درونی مطلوب عامل های استخراج شده است.
نتیجهگیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که پرسشنامه مهارت های اجتماعی از ویژگی های روانسنجی مطلوبی برای سنجش مهارت های اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی برخوردار است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.