مقاله اثر بخشی بازیهای ادراکی-حرکتی بر مهارتهای زبان کودکان دچار اختلال هماهنگی رشد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثر بخشی بازیهای ادراکی-حرکتی بر مهارتهای زبان کودکان دچار اختلال هماهنگی رشد دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثر بخشی بازیهای ادراکی-حرکتی بر مهارتهای زبان کودکان دچار اختلال هماهنگی رشد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر بخشی بازیهای ادراکی-حرکتی بر مهارتهای زبان کودکان دچار اختلال هماهنگی رشد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثر بخشی بازیهای ادراکی-حرکتی بر مهارتهای زبان کودکان دچار اختلال هماهنگی رشد :
تعداد صفحات :۱۳
هدف پژوهش حاضر با هدف اثربخشی بازیهای ادراکی-حرکتی بر مهارتهای زبانی کودکان دچار اختلال هماهنگی رشد انجام گرفت. روش بررسی روش پژوهش این مطالعه، شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون بود و جامعه آماری آن را کلیه کودکان دختر پایه اول ابتدایی مبتلا به اختلال هماهنگی رشد شهر اصفهان در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ تشکیل میداد. بهمنظور انجام این پژوهش، ۳۰ کودک دختر دارای اختلال هماهنگی رشد بهشیوه نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای انتخاب و با روش تصادفی، در دو گروه ۱۵ نفره آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزار مورد استفاده پژوهش، پرسشنامههای کانرز و (Q DCD) و مصاحبه بالینی بود. مداخلات مبتنی بر بازیهای ادراکی-حرکتی بهمدت ۱۶ جلسه، روی گروه آزمایش صورت گرفت و دادههای بهدستآمده با روش تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازیهای ادراکی-حرکتی، مهارتهای زبانی کودکان دچار اختلال هماهنگی رشد مؤثر است (۰۰۱/۰>P). نتیجهگیری تشخیص زودهنگام کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشد و انجام مداخلات مناسب مانند بازیهای ادراکی-حرکتی، میتواند در درمان و پیشرفت مهارتهای زبانی این کودکان مؤثر باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.