مقاله هنجاریابی سرعت دست نویسی دانش آموزان پایه دوم تا پنجم مدارس ابتدایی شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله هنجاریابی سرعت دست نویسی دانش آموزان پایه دوم تا پنجم مدارس ابتدایی شهر تهران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله هنجاریابی سرعت دست نویسی دانش آموزان پایه دوم تا پنجم مدارس ابتدایی شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله هنجاریابی سرعت دست نویسی دانش آموزان پایه دوم تا پنجم مدارس ابتدایی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله هنجاریابی سرعت دست نویسی دانش آموزان پایه دوم تا پنجم مدارس ابتدایی شهر تهران :

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه و اهداف کند نویسی یکی از مشکلات بزرگ دانش آموزان در سنین مدرسه می باشد. این دانش آموزان اغلب جهت بررسی و درمان به مراکز کاردرمانی ارجاع داده می شوند. و از آنجا که تا به امروز معیاری از سرعت دست نویسی دانش آموزان در سیستم نوشتاری ایران وجود ندارد، هدف از این پژوهش ثبت هنجاری از سرعت دست نویسی دانش آموزان تهران می باشد. مواد و روش ها مطالعه ی حاضر از نوع توصیفی – مقطعی می باشد. جامعه ی مورد مطالعه شامل ۴۰۰ دانش آموزان پایه ی دوم تا پنچم ابتدایی ۲۰ مدرسه ی شهر تهران می باشد. که می بایست متنی را که در بالای برگه ی آنها چاپ شده بود را با سرعت معمولی خود در خطوط نوشتاری پایین برگه ، درمدت ۵ دقیقه رونویسی می کردند. سپس برگه ها جمع آوری شده و جهت اثبات interrater reliability تعداد حروف نوشته در هر برگه توسط دو ارزیاب شمارش شد و میانگین و هنجار هر پایه بدست آمد. جهت اثبات construct validity ، از آموزگاران در خواست شد به۱۲۰ دانش آموز ی که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند ، به عنوان کند نویس ، نرمال یا تند نویس امتیاز دهند. و این امتیازات با امتیاز کسب شده از آزمون سنجش سرعت دست نویسی مقایسه شد. یافته ها بر طبق یافته ها۵۰ درصد دانش آموزان مورد مطالعه دختر و ۵۰ درصد دانش آموزان پسر بودند و ۷۵ درصد آنها در مدارس دولتی و ۲۵ درصد آنها در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل بودند و همچنین ۸۰ درصد دانش آموزان مورد مطالعه راست دست و ۲۰ درصد دانش آموزان چپ دست بودند. بحث و نتیجه گیری نتایج نشان داد که سرعت دست نویسی با بالا رفتن پایه ی تحصیلی بیشتر می شود و بیشترین افزایش در پایه ی پنجم دیده شد. . یافته ها نشان داد آزمون سنجش سرعت دست نویسی از پایایی(۰۰۰/۰= P ، ۱= r)اعتبار (۰۰۰/۰= P ، ۷۹۸/۰= r) بالایی برخوردار است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.