مقاله تاثیرآموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و حافظه فعال دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تاثیرآموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و حافظه فعال دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیرآموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و حافظه فعال دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیرآموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و حافظه فعال دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیرآموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و حافظه فعال دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن :

تعداد صفحات :۱۷

مقدمه و اهداف اختلالات خواندن یکی از مشکلات عصب-شناختی است که سبب بروز مشکلات تحصیلی، روان­شناختی برای دانش­آموزان مبتلا می­شود. یکی از تکنیک­های درمانی در حوزه اختلال یادگیری ویژه خواندن جهت نرمال­سازی امواج مغزی این کودکان، روش نوروفیدبک است. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و حافظه فعال دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن است. مواد و روش­ها مطالعه حاضر به روش نیمه­آزمایشی به‌صورت پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل انجام شد. با استفاده از روش نمونه­گیری در دسترس از کلیه دانش­آموزان مبتلا به اختلال خواندن شهرستان تربت‌حیدریه در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ تعداد ۳۶ دانش­آموز مبتلا به اختلال یادگیری نوع خواندن انتخاب که به دو گروه همتای ۱۸ نفره­ی (سن، جنس، هوش بهر) آزمایش و کنترل تقسیم شدند. در مرحله پیش‌آزمون و پس‌آزمون از آزمون­های نما و حافظه فعال وکسلر استفاده شد. دانش­آموزان گروه مداخله در کنار آموزش تحصیلی که جزء کارهای روتین مراکز اختلالات بود، ۲۰ جلسه آموزش نوروفیدبک در بازه‌ی زمانی ۴۰ دقیقه­ای به‌­صورت ۴ جلسه در هفته دریافت کردند. گروه کنترل نیز علاوه بر روش آموزش تحصیلی کودکان نارساخوان، ۲۰ جلسه ۴۰ دقیقه­ای که به‌صورت چهار روز در هفته انجام شد، آموزش نوروفیدبک غیرواقعی را دریافت کردند. برای تجزیه‌ و تحلیل نتایج از آزمون آماری تحلیل کوواریانس یک متغیره (حافظه فعال) و تحلیل کوواریانس چندمتغیره (عملکرد خواندن) استفاده شد. یافته­ها نتایج نشان داد برنامه آموزش نوروفیدبک سبب ارتقاء حافظه فعال (۰۰۰۱/۰>p) و تمامی مؤلفه‌های عملکرد خواندن (۰۰۰۱/۰>p) به‌جز مؤلفه آزمون نشانه­های مقوله (۰۵/۰<p) و نامیدن تصاویر (۰۵/۰<p) درس دانش آموزان در گروه آزمایش شده است. نتیجه­گیری بنابراین استفاده از این روش در درمان افراد مبتلا به اختلال خواندن در کنار سایر روش­های درمانی پیشنهاد می‌گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.