مقاله بررسی مقایسه ای جرأت ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی مقایسه ای جرأت ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی مقایسه ای جرأت ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مقایسه ای جرأت ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی مقایسه ای جرأت ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی :
تعداد صفحات :۱۷
مقدمه و اهداف:با توجه به شیوع اختلال یادگیری و در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی و اعتماد به نفس دانشآموزان دبستانی، در این تحقیق به بررسی مقایسهای اضطراب و جرأتورزی در دانشآموزان با اختلال یادگیری ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ با همتایان عادی آنان پرداخته شد. مواد و روشها:تحقیق به روش مشاهدهای توصیفی از نوع مقطعی مقایسهای انجام شد.گروه اول شامل دانشآموزان با اختلال یادگیری ۸ تا ۱۲ ساله مراکز اختلال یادگیری تهران بود و گروه دوم شامل دانشآموزان عادی ۸ تا ۱۲ ساله شهر تهران بود که با گروه اول از لحاظ سن و جنسیت همتاسازی شده بودند. به هریک از دانشآموزان دو فرم داده شد. فرم اول، مقیاس جرأتورزی گمبریل و ریچی و فرم دوم، مقیاس اضطراب اسپنس نسخه کودکان بود. فرم سوم نیز، مقیاس اضطراب اسپنس نسخه والدین بود که به وسیله ی یکی از والدین دانشآموز تکمیل شد. یافتهها:این تحقیق بر روی ۸۰ کودک شامل۴۰ دانشآموز با اختلال یادگیری و ۴۰ دانشآموز عادی انجام شد. میانگین نمره جرأتورزی دانشآموزان با اختلال یادگیری ۹۲/۵۱ و میانگین آن در همتایان عادی ۸۷/۹۴ بدست آمد و اختلاف بین این دو گروه کودک عادی و اختلال یادگیری معنی دار بود(۰۰۱/0Pv<). میانگین نمره اضطراب در مقیاس اسپنس نسخه کودکان و والدین به ترتیب در گروه دانش آموزان با اختلال یادگیری ۶۰/۴۶ و ۵۷/۳۶ و در گروه دانش آموزان عادی ۶۷/۱۸و ۱۲/۱۷ بوده است و اختلاف بین این دو گروه از نظرآماری معنی دار بود (۰۰۰۱/0Pv<). بین جرأتورزی و اضطراب دانشآموزان رابطه معکوسی وجود داشت (۵۱۴/۰=R2 و ۰۰۰۱/0Pv<). نتیجهگیری:نتایج این تحقیق نشان داد که کودکان عادی در مقایسه با کودکان با اختلال یادگیری، جرأتورزی بیشتری داشتند ولی از اضطراب کمتری برخوردار بودند.همچنین رابطه معکوس بین جرأتورزی و میزان اضطراب دانشآموز وجود داشت.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.