مقاله نقص بازشناسی بیان چهره ای خنثی بین کودکان دارای اُتیسم عملکرد بالا در مقایسه با همتایان بهنجار ۷ تا ۱۱ ساله


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقص بازشناسی بیان چهره ای خنثی بین کودکان دارای اُتیسم عملکرد بالا در مقایسه با همتایان بهنجار ۷ تا ۱۱ ساله دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقص بازشناسی بیان چهره ای خنثی بین کودکان دارای اُتیسم عملکرد بالا در مقایسه با همتایان بهنجار ۷ تا ۱۱ ساله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقص بازشناسی بیان چهره ای خنثی بین کودکان دارای اُتیسم عملکرد بالا در مقایسه با همتایان بهنجار ۷ تا ۱۱ ساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقص بازشناسی بیان چهره ای خنثی بین کودکان دارای اُتیسم عملکرد بالا در مقایسه با همتایان بهنجار ۷ تا ۱۱ ساله :

تعداد صفحات :۱۸

مقدمه و اهداف
افراد مبتلا به اختلال طیف اُتیسم [۱] به احتمال زیاد به دلیل نقص در بازشناسی هیجان چهره نیز دچار نقصان در مهارتهای بین فردی و اجتماعی می­شوند. مطالعه حاضر مقایسه این توانایی بین مبتلایان ۱۱-۷ ساله­ی مبتلا به اُتیسم با سطح عملکردی بالا با همتایان بهنجار بود. مقایسه حالت خنثی برای اولین بار صورت گرفت.
مواد و روش ها
در این مطالعه ۲۷ کودک مبتلا به اُتیسم با سطح عملکردی بالا و ۲۷ کودک بهنجار پسر ۱۱-۷ ساله­ شرکت کردند که از نظر سن و هوش (عملی، کلامی و کلی) همتا بودند. مقایسه بازشناسی حالت خنثی و هیجانات ترس و تعجب با استفاده از تکلیف محقق­ساخته در قالب نرم­افزار MATLAB انجام شد. یافته­ها توسط دو آزمون آماری ANOVA اندازه­گیری متواتر و تی زوجی، با نرم افزار SPSS نسخه­ی ۱۹ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
دو گروه از نظر بازشناسی هیجانهای چهره، تفاوت معنی­داری باهم داشتند ( ۰۰۹/۰= p و ۲۸۸/۷ =(۱.۵۰)F) . تفاوت در بازشناسی حالت خنثی و زمانی که جنسیت تصویر مونث بود مشاهده شد. بین زمان واکنش دو گروه تفاوت معنی­داری مشاهده نشد ( ۰۵۱/۰= p ، ۰۰۲/۴ =(۱.۵۰)F) این تفاوت فقط در تصاویر مذکر هدف مشاهده شد ( ۰۲۵/۰=p ، ۳۰۵/۲-=t) ،( ۰۳۵/۰= p، ۱۶۰/۲-=t) ،( ۰۱۱/۰= p، ۶۵۴/۲-=t).
بحث و نتیجه گیری
کودکان مبتلا فقط در بازشناسی حالت چهره خنثی و جنسیت مونث تصویر هدف، ضعیف­تر عمل کردند و زمان واکنش آنها در تصاویر مذکر نیز بیشتر بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.