مقاله مهارتهای بنیادی در کودکان دارای ناتوانی ریاضی و ناتوانی توأم ریاضی و خواندن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مهارتهای بنیادی در کودکان دارای ناتوانی ریاضی و ناتوانی توأم ریاضی و خواندن دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مهارتهای بنیادی در کودکان دارای ناتوانی ریاضی و ناتوانی توأم ریاضی و خواندن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مهارتهای بنیادی در کودکان دارای ناتوانی ریاضی و ناتوانی توأم ریاضی و خواندن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مهارتهای بنیادی در کودکان دارای ناتوانی ریاضی و ناتوانی توأم ریاضی و خواندن :
تعداد صفحات :۱۸
هدف پژوهش حاضر تعیین مهارتهای بنیادی ۱۰۳ دانشآموز پایه چهارم دارای ناتوانی ریاضی بر اساس آزمون ایران کیمت (هومن و محمداسماعیل، ۱۳۸۱) و ناتوانی توأم ریاضی و خواندن بر اساس خردهآزمون خواندن کلمهها در آزمون خواندن ( کرمینوری و مرادی، ۱۳۸۷) بود. نمونه متشکل بود از سه گروه که از لحاظ بهره هوش همگن شده بودند: کودکان واجد ناتوانی ریاضی و توانایی متوسط در خواندن (۲۴ نفر)، ناتوانی توأم در خواندن و ریاضی (۲۴ نفر) و پیشرفت متوسط در ریاضی و خواندن (۲۶ نفر). مهارتهای بنیادی شامل پردازش آوایی، پردازش زمانی ـ شنیداری و حافظه کوتاهمدت آوایی و حافظهکاری آوایی بودند. نتایج تحلیل واریانس تکمتغیری و آزمونهای تعقیبی (توکی) نشان دادند که کودکان دارای ناتوانی ریاضی نسبت به کودکان واجد پیشرفت متوسط در خواندن و ریاضی در پردازش زمانی ـ شنیداری عملکرد ضعیفتری دارند. نتایج در کل نشان دادند که نارسایی در پردازش آوایی، پردازش زمانی ـ شنیداری و حافظه کوتاهمدت آوایی در شکلگیری ناتوانی توأم خواندن و ریاضی نسبت به ناتوانی ریاضی، نقش بیشتری دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.