مقاله ویژگیهای روانسنجی نسخ? فارسی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ویژگیهای روانسنجی نسخ? فارسی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ویژگیهای روانسنجی نسخ? فارسی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ویژگیهای روانسنجی نسخ? فارسی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ویژگیهای روانسنجی نسخ? فارسی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس :
تعداد صفحات :۱۸
هدف این پژوهش تعیین ویژگیهای روانسنجی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس (DESSA؛ لیبوف، شاپیرو و ناگلیری، ۲۰۰۹) در جامع کودکان ایرانی بود. جامع پژوهش شامل هم کودکان ۵ تا ۱۴ سال شهر اصفهان در سال ۹۶-۹۵ بود، که از این جامعه ۷۴۴ نفر (۳۸۴ دختر و ۳۶۰ پسر) با روش نمونهبرداری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. اعتبار مقیاس از طریق روش همسانی درونی و همبستگی مجموع ماده، ساختار عامل مقیاس از طریق هردو روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی و روایی آن از طریق روایی واگرا و همبستگی بین زیرمقیاسها ارزیابی شد. ضرایب آلفای کرونباخ برای هم زیرمقیاسها و کل مقیاس در هردو جنس و کل شرکتکنندگان مطلوب و دامن اکثر همبستگیهای مجموع ماده بیشتر از ۴۰/۰ بود. بررسی ساختار عاملی این مقیاس با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی مدل ۸ عاملی مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز دورکس را تأیید کرد. شاخصهای تحلیل عاملی تأییدی نیز حاکی از برازش مطلوب مادهها بود. درنهایت، همبستگیهای منفی و معنادار بین زیرمقیاسهای مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز و پرسشنامه ارزیابی رفتاری راتر و همبستگیهای مثبت و معنادار بین زیرمقیاسهای مقیاس ارزیابی توانمندیهای دانشآموز، روایی خوب این مقیاس را نشان داد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.