مقاله بررسی تأثیر فرآیند خلق دانش بر نوآوری سازمانی در بیمارستانهای شهر مشهد با میانجیگری قابلیت یادگیری سازمانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تأثیر فرآیند خلق دانش بر نوآوری سازمانی در بیمارستانهای شهر مشهد با میانجیگری قابلیت یادگیری سازمانی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تأثیر فرآیند خلق دانش بر نوآوری سازمانی در بیمارستانهای شهر مشهد با میانجیگری قابلیت یادگیری سازمانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر فرآیند خلق دانش بر نوآوری سازمانی در بیمارستانهای شهر مشهد با میانجیگری قابلیت یادگیری سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر فرآیند خلق دانش بر نوآوری سازمانی در بیمارستانهای شهر مشهد با میانجیگری قابلیت یادگیری سازمانی :
تعداد صفحات :۶
پیشینه:ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران یک تلاش پیچیده است که به طور فزایندهای به دانش و اطلاعات وابسته است، سازمانهای بهداشتی و درمانی نیازمند جمعآوری و تحلیل دادهها و تبدیل آنها به اطلاعات و دانش در جهت تصمیمگیری مفید میباشند. همچنین، محیط بیمارستانی یکی از پر تعاملترین محیطهای کاری است و شامل تعاملات بین پرستاران و بیماران، پرستاران و پزشکان، پزشکان و بیماران میباشد. همه این تعاملات میتواند موجب یادگیری و تجربهاندوزی نیروی انسانی شود. مدیریت دانش و یادگیری سازمانی هر دو نقش مهمی در نوآوری سازمانی ایفا میکنند، به گونهای که نوآوری بر پایه دانش و یادگیری سازمانی به منصه ظهور میرسد. هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر فرآیند خلق دانش بر نوآوری سازمانی در بیمارستانهای مشهد با میانجیگری یادگیری سازمانی انجام شد.
روش ها: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی که به صورت مقطعی در سال ۱۳۹۵ انجام شد،روش گردآوری دادهها، کتابخانهای- میدانی بود. جامعه آماری این تحقیق کارکنان استخدامی پنج بیمارستان مشهد ( دو بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی) شامل پزشکان و پرستاران در بخش های مختلف بیمارستان بود. برای تعیین نمونه در این مطالعه، از نمونهگیری تصادفی- طبقهای استفاده شد و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، ۱۱۳ مورد به دست آمد. تجزیه و تحلیل دادهها با نرم افزار Smart PLS انجام شد و برای تجزیه و تحلیل آماری از روش مدلیابی معادلات ساختاری و آزمون T-value استفاده شد.
نتایج: ۴/۵۰ % پاسخ دهندگان مرد بودند. از لحاظ میزان تحصیلات بیشتر شرکتکنندگان فوق لیسانس و بالاتر (۵۷ نفر) بودند. سابقه کار اکثر افراد بیش از ۱۵ سال (۴۲/۵%) بود. یافتههای تحقیق نشان داد که فرآیند خلق دانش با اطمینان ۹۵ % به میزان ۰/۳۶۱ برنوآوری سازمانی تأثیر ساختاری مثبت و معناداری دارد و تأثیری غیرمستقیم با اطمینان ۹۹ % به میزان ۰/۳۹۹ بر نوآوری سازمانی از طریق قابلیت یادگیری سازمانی دارد. همچنین، فرآیند خلق دانش با اطمینان ۹۹ % به میزان۰/۷۳۲ بر یادگیری سازمانی تأثیر ساختاری مثبت و معناداری دارد و یادگیری سازمانیبا اطمینان ۹۹ % به میزان۰/۵۴۶ بر نوآوری سازمانیتأثیر ساختاری مثبت و معناداری دارد.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیق انتظار میرود سازمانها بتوانند با بهرهگیری از توسعه فرآیند دانشآفرینی، توسعه تیمهای کاری و گسترش شبکههای اجتماعی، روند نوآوری و دانشآفرینی را توسعه دهد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.