مقاله تعیین تأثیر مداخله آموزش سلامت مبتنی بر نظریه رفتار برنامهریزی شده به منظور ارتقاء فعالیت جسمانی در زنان رابط مراکز بهداشتی درمانی شهرستان شوشتر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تعیین تأثیر مداخله آموزش سلامت مبتنی بر نظریه رفتار برنامهریزی شده به منظور ارتقاء فعالیت جسمانی در زنان رابط مراکز بهداشتی درمانی شهرستان شوشتر دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تعیین تأثیر مداخله آموزش سلامت مبتنی بر نظریه رفتار برنامهریزی شده به منظور ارتقاء فعالیت جسمانی در زنان رابط مراکز بهداشتی درمانی شهرستان شوشتر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین تأثیر مداخله آموزش سلامت مبتنی بر نظریه رفتار برنامهریزی شده به منظور ارتقاء فعالیت جسمانی در زنان رابط مراکز بهداشتی درمانی شهرستان شوشتر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تعیین تأثیر مداخله آموزش سلامت مبتنی بر نظریه رفتار برنامهریزی شده به منظور ارتقاء فعالیت جسمانی در زنان رابط مراکز بهداشتی درمانی شهرستان شوشتر :
تعداد صفحات :۲۲
مقدمه: فعالیت بدنی به عنوان جزء کلیدی سبک زندگی سالم در زنان، کمتر از حد لازم است. مداخلات آموزشی سلامت، مبتنی بر نظریه رفتار برنامهریزی شده در ارتقاء این رفتار مؤثر است. مطالعه حاضر با هدف مقاله تعیین تأثیر مداخله آموزش سلامت مبتنی بر نظریه رفتار برنامهریزی شده به منظور ارتقاء فعالیت جسمانی در زنان رابط مراکز بهداشتی درمانی شهرستان شوشتر انجام شد. روشکار: این مطالعه مداخلهای در سال ۱۳۹۴ بر روی ۱۱۰ نفر از رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی شهرستان شوشتر انجام شد. افراد به روش تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل تقسیم شدند. دادهها توسط پرسشنامه جمعیتشناختی، پرسشنامه نظریه رفتار برنامهریزی شده، مقیاس بینالمللی فعالیتبدنی و آزمون ضربان قلب (توسط دستگاه Polar) گردآوری شد. مداخله شامل سه جلسه آموزشی مبتنی بر سازههای نظریه و یک برنامه سه ماهه فعالیتبدنی بود. تجزیه و تحلیل دادهها توسط نرمافزار آماری SPSS (نسخه ۱۹) انجام شد. میزان p کمتر از ۰۵/۰ معنیدار در نظر گرفته شد. یافتهها: اجرای برنامه آموزشی نظریهمحور باعث ارتقاء سازههای نگرش نسبت به رفتار، ادراک کنترل رفتاری، قصد، فعالیتبدنی و کاهش شاخص هزینه فیزیولوژی در گروه آزمون در ۳ ماه پس از مداخله شد (۰۵/0p<). اما در گروه کنترل هیچ تغییر معناداری وجود نداشت (۰۵/۰<p). همچنین بعد از مداخله، سازه هنجارهای انتزاعی در دو گروه، تفاوت معناداری نداشت (۰۵/۰<p). نتیجهگیری: مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامهریزی شده باعث ارتقاء فعالیتبدنی و کاهش شاخص هزینه فیزیولوژی در رابطین بهداشتی میشود. همچنین طراحی و ارزشیابی برنامههای آموزشی نظریهمحور در زمینه افزایش رفتارهای بهداشتی در این گروه هدف ضروری است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.