مقاله مقایسه تأثیر دو روش آموزش سنتی (چهره به چهره) و آموزش مبتنی بر مدل فرآیند موازی توسعهیافته بر آگاهی از عوارض چاقی قبل بارداری در زنان با شاخص توده بدنی بالا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه تأثیر دو روش آموزش سنتی (چهره به چهره) و آموزش مبتنی بر مدل فرآیند موازی توسعهیافته بر آگاهی از عوارض چاقی قبل بارداری در زنان با شاخص توده بدنی بالا دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه تأثیر دو روش آموزش سنتی (چهره به چهره) و آموزش مبتنی بر مدل فرآیند موازی توسعهیافته بر آگاهی از عوارض چاقی قبل بارداری در زنان با شاخص توده بدنی بالا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه تأثیر دو روش آموزش سنتی (چهره به چهره) و آموزش مبتنی بر مدل فرآیند موازی توسعهیافته بر آگاهی از عوارض چاقی قبل بارداری در زنان با شاخص توده بدنی بالا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه تأثیر دو روش آموزش سنتی (چهره به چهره) و آموزش مبتنی بر مدل فرآیند موازی توسعهیافته بر آگاهی از عوارض چاقی قبل بارداری در زنان با شاخص توده بدنی بالا :
تعداد صفحات :۱۶
مقدمه: چاقی قبل از بارداری مادر، یک عامل خطر مستقل جهت پیامدهای سوء بارداری محسوب میشود. افزایش آگاهی و ایجاد حساسیت نسبت به این پیامدها، اولین گام جهت ارتقای رفتارهای پیشگیرانه در این افراد میباشد. مدل فرآیند موازیتوسعه یافته در پیشگیری از رفتارهای پرخطر بهداشتی از طریق افزایش آگاهی، حساسیت و خودکارآمدی افراد به عنوان مدلی موفق شناخته شده است، لذا مطالعه حاضر با هدف مقایسه تأثیر دو روش آموزش سنتی (چهرهبهچهره) و آموزش مبتنی بر مدل فرآیند موازی توسعه یافته بر آگاهی از عوارض چاقی قبل بارداری در زنان با شاخص توده بدنی بالا انجام شد. روشکار: این مطالعه کارآزمایی بالینی با نمونهگیری چند مرحلهای تصادفی در سال ۱۳۹۴ بر روی ۶۰ نفر از زنان مراجعهکننده به دو مرکز بهداشت شهر مشهد جهت مشاوره قبل بارداری انجام شد. برای گروه آزمون دو جلسه آموزشی مبتنی بر مدل توسط محقق انجام شد و گروه کنترل نیز توسط مراقبین سلامت آموزش مرسوم (چهرهبهچهره) را دریافت کردند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه سازههای مدل و آگاهی زنان از خطرات وزن بالا قبل از بارداری بود که قبل مداخله، ۲ و ۴ هفته بعد از مداخله تکمیل شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS (نسخه ۱۶) و آزمونهای آماری تی مستقل، کایدو، منویتنی و آنالیز واریانس با دادههای تکراری انجام شد. میزان p کمتر از ۰۵/۰ معنیدار در نظر گرفته شد. یافتهها: میانگین نمره آگاهی در قبل از مداخله بین دو گروه اختلاف معنیداری نداشت (۰۵/۰<p)؛ اما بعد از مداخله، افزایش معنیداری در نمره آگاهی گروه آزمون نسبت به گروه کنترل بهترتیب در ۲ هفته (۰۰۱/۰>p) و ۴ هفته بعد از مداخله (۰۰۱/۰>p) مشاهده شد. نتیجهگیری: آموزش مبتنی بر مدل فرآیند موازی توسعه یافته میتواند در ارتقای آگاهی زنان با شاخص توده بدنی بالا موفقتر از روش مرسوم (چهرهبهچهره) عمل کند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.