مقاله بررسی ۳۰ شاخص کیفی اعتبار ساختاری و محتوایی آزمون‏های نظری دندانپزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ۳۰ شاخص کیفی اعتبار ساختاری و محتوایی آزمون‏های نظری دندانپزشکی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ۳۰ شاخص کیفی اعتبار ساختاری و محتوایی آزمون‏های نظری دندانپزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ۳۰ شاخص کیفی اعتبار ساختاری و محتوایی آزمون‏های نظری دندانپزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ۳۰ شاخص کیفی اعتبار ساختاری و محتوایی آزمون‏های نظری دندانپزشکی :

تعداد صفحات :۲۱

مقدمه: آزمون جزء جدایی ناپذیر آموزش و ابزار اصلی جهت سنجش نتایج فرآیند آموزش می‏باشد. اگر آزمون بر اساس اصول علمی انجام گیرد می‏تواند نشانگر میزان دستیابی به اهداف آموزشی باشد. اینمطالعهباهدفارزیابیکیفیتآزمون‏هاینظری بخش‏هایمختلفدانشکدهدندانپزشکیدانشگاهشهیدبهشتیانجامگرفت. مواد و روش‏ها: دراینپژوهشتوصیفیمقطعی،کلیهسؤالاتآزمون‏هایکتبیدروس۱نظری۱۰ بخش از لحاظ ۳۰ شاخص مربوط به اعتبار ساختاری، ارتباط و پوششمحتوایی، ضریبتمیز، ضریبدشواری، ارزشموردنظربرایهرگزینه انحرافیو تاکسونومیموردبررسیقرارگرفتند. ابزارمورداستفادهجهتگردآوری اطلاعاتچکلیست Millman، فرمول‏های استاندارد وجدول آنالیز محتوا بودهاست. داده‏‏ها بااستفادهازنرم‏افزارآماری SPSS نسخه ۱۵ تجزیهوتحلیلشدند. یافته‏‏ها: از ۵۴۴ سوال بررسی شده، ۵/۶۷ درصدچندگزینهای، ۱۳درصدتشریحی و ۵/۱۹ درصد صحیح/ غلط بوده است. ارتباط محتوایی آزمون‏‏های مورد بررسی ۴/۸۵ درصد و پوشش محتوایی ۵/۸۴ درصد بوده است. همچنین قواعد ساختاری سوال در ۴/۹۶ درصد موارد و قواعد نگارشی آزمون در ۲/۷۲ درصد موارد رعایت شده بود. ضریب دشواری سوالات ۸/۶۷ درصد، ضریب تمیز ۳/۲۲ درصد و ارزش مورد نظر برای هر گزینه انحرافی ۵/۲۴ درصد برآورد شد. ۶/۸۴ درصد سوالات دارای تاکسونومی ۱ و ۴/۱۵ درصد سوالات، دارای تاکسونومی ۲ بودند. نتیجه گیری:آزمون‏های کتبی دروس نظری برگزار شده در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی از لحاظ ارتباط و پوششمحتوایی، رعایتقواعدساختاریوضریبدشواریدرسطحمناسبقرار دارند ولی ازلحاظ تاکسونومی، ضریبتمیزوارزشموردنظربرایهرگزینهانحرافی نیاز به باز نگری دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.