مقاله ارزیابی کفایت اجتماعی در کودکان پیش دبستانی ۳-۷ سال مبتلا به اختلال صرع در مقایسه با گروه شاهد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی کفایت اجتماعی در کودکان پیش دبستانی ۳-۷ سال مبتلا به اختلال صرع در مقایسه با گروه شاهد دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی کفایت اجتماعی در کودکان پیش دبستانی ۳-۷ سال مبتلا به اختلال صرع در مقایسه با گروه شاهد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی کفایت اجتماعی در کودکان پیش دبستانی ۳-۷ سال مبتلا به اختلال صرع در مقایسه با گروه شاهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی کفایت اجتماعی در کودکان پیش دبستانی ۳-۷ سال مبتلا به اختلال صرع در مقایسه با گروه شاهد :
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه
صرع یک اختلال مزمن عصبی است که بر تواناییهای شناختی و رفتاری کودکان اثرگذار است، همچنین عوامل وابسته به صرع ممکن است در کسب کفایت اجتماعی در کودکان، تداخل نماید. هدف مطالعهی حاضر، ارزیابی مشکلات رفتاری و شناختی و کفایت اجتماعی در کودکان مبتلا به صرع در مقایسه با کودکان سالم است.
روش کار
در این مطالعهی توصیفی، ۳۰ کودک ۳ تا ۷ ساله مبتلا به صرع مراجعهکننده به درمانگاه مغز و اعصاب اطفال بیمارستان قائم طی سالهای ۱۳۸۸-۱۳۹۰ و۳۰ کودک سالم با خصوصیات جمعیتشناختی مشابه انتخاب شدند. کفایت اجتماعی، تواناییهای شناختی و خصوصیات رفتاری کودک و اطلاعات جمعیتشناختی با پرسشنامههای مخصوص ارزیابی گردیدند. از آزمون تی مستقل برای مقایسهی میانگین نمرات بین دو گروه استفاده شد.
نتایج
طبق نمرهگذاری آزمون تواناییها و مشکلات و آزمون کانرز، مشکلات رفتاری و شناختی کودکان مبتلا به صرع در زیرگروههای علائم هیجانی، مشکلات سلوک، بیش فعالی- عدم توجه، معیار کلی مشکلات و نیز در زیرگروه بیشفعالی- تکانشگری، به طور معنیداری (p<0.05) بیشتر از گروه شاهد بود. بر اساس معیار بلوغ اجتماعی واینلند، کودکان مبتلا به صرع در مقایسه با کودکان سالم، نمرات کمتری کسب نمودند که البته این تفاوت به لحاظ آماری معنیدار نبود (P>0.05).
نتیجهگیری
این مطالعه همسو با اکثر مطالعات قبلی نشان میدهد که کودکان مبتلا به صرع در مقایسه با گروه شاهد، مشکلات رفتاری بیشتری دارند و در خطر بالاتری برای عدم کسب بلوغ اجتماعی مطلوب میباشند. بنابراین انجام مداخلات آموزشی و روانشناختی برای حمایت از رشد و تکامل مطلوب روانی-اجتماعی این کودکان، ضروری است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.